اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

فارس من|بالغ بر یکهزار میلیارد تومان برای حل مشکل فاضلاب سوسنگرد نیاز داریم/ کارگران حمل زباله دست از کار کشیدند

مدیر شرکت آبفا سوسنگرد گفت: کل شبکه فاضلاب سوسنگرد بین 125 تا 130 کیلومتر است و به بیش از یک هزار میلیارد تومان برای حل مشکل فاضلاب سوسنگرد نیاز داریم.

فارس من|بالغ بر یکهزار میلیارد تومان برای حل مشکل فاضلاب سوسنگرد نیاز داریم/ کارگران حمل زباله دست از کار کشیدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سامانه «فارس من»  هدف پیگیری مستقیم مسائل و مشکلات مردم راه‌اندازی  شده است و در سریع‌ترین زمان به پیگیری موارد اعلامی می‌پردازد

« اقدام فوری برای رفع معضل پسماند و فاضلاب سوسنگرد » یکی از عناوینی بود که از طریق مخاطبان در سامانه فارس من به ثبت رسید که موضوع را پیگیری کردیم.

کارگران حمل زباله اعتصاب کردند

سید کریم نبوی سرپرست شهرداری سوسنگرد در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهار کرد: عقب افتادن حقوق کارگران خدمات شهری  سبب شده است کارگران اعتصاب کرده و زباله در معابر شهر سوسنگرد رها شود.

وی با بیان اینکه آخرین حقوقی که کارگران خدمات شهری دریافت کردند مربوط به آبان ماه سال گذشته است، افزود: اکنون با به کار گیری پیمانکار جدید به صورت موقت و تامین ماشین حمل زباله،  زباله‌ها را جمع‌آوری و مشکلی از این لحاظ  در شهر وجود ندارد.

سرپرست شهرداری سوسنگرد با تاکید بر اینکه زباله به صورت روزانه تولید می‌شود، گفت: قطعاً کارگران وقتی حقوقی دریافت نکنند ضمن اینکه معیشت آن‌ها دچار مشکل می‌شود انگیزه‌ای برای ادامه کار ندارند.

روزانه بین 25 تا 30 مورد از مشکلات فاضلاب شهر  را رفع انسداد می‌کنیم

علی نیسی مدیر شرکت آبفا سوسنگر نیز در رابطه با معضلات شبکه فاضلاب در این شهر،اظهار کرد: معضل  فاضلاب در دشت‌آزادگان بسیار بزرگ بوده و دست کمی از معضل فاضلاب در شهرهای کارون، اهواز، خرمشهر و ... ندارد و حتی فراتر از آن‌ها است.

 

وی افزود: در سیل فروردین سال 98 اکثر زیر ساخت‌های فاضلاب شهر سوسنگرد به دلیل اینکه جنس خاک از نوع ماسه روان است سبب نشست لوله‌ها شد.

مدیر شرکت آبفا سوسنگر با اشاره به وجود 14 ایستگاه فاضلاب در کل شهرستان  و سوسنگرد، گفت: ظرف چند ماه گذشته سعی کردیم نقاط بحرانی را شناسایی و راه حل مناسبی برای آن‌ها پیدا کنیم.

نیسی خیابان جادری را یکی از مناطق دارای مشکل فاضلاب شهر سوسنگرد برشمرد و بیان کرد: این خیابان حفاری شده و پیمانکار در حال فعالیت در آن و رفع مشکل است.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از معضلاب بزرگ شهر سوسنگرد در بحث فاضلاب خیابان شریعتی شمالی(خیابان آژانس هواپیمایی ابابیل) که محل تردد مردم در بازار است که امروز حفاری و لوله‌گذاری آن به پایان رسید.

نیسی افزود: هفته آینده قرار است خیابان طالقانی سوسنگرد(مرکز شهر) که مشکل سرریز فاضلاب دارد نیز حفاری و حدود 400 تا 500 متر آن را لوله‌گذاری کنیم.

وی با بیان اینکه با توجه به  مشکلات درآمدی، تورم و کمبود اعتبارات نقاط بحرانی شهر را باید بر اساس اولویت رفع کنیم، گفت: روزانه بین 25 تا 30 مورد مشکل فاضلاب شهر  را رفع انسداد می‌کنیم که علت آن‌ فرسودگی شبکه داخلی شهر و دیگری وجود جوهای روباز است.

بالغ بر 1000  میلیارد تومان برای حل مشکل فاضلاب سوسنگرد نیاز داریم

نیسی با اشاره به نارضایتی مردم از جوی‌های رو باز و رها شدن زباله‌ها در آن، بیان کرد: از آنجایی که فاضلاب از جوی‌ها سر ریز می‌شود مردم به اشتباه فکر می‌کنند مسئولیت رفع این فاضلاب‌ها  با شرکت آبفا است در حالی که این وظیفه شهرداری است.

 

وی عنوان کرد: با توجه به مشکلات اساسی که در بحث فاضلاب در بلوار معلم، کوی ولایت، خیابان‌های سیاحی، محمودی، ابوذر، بهمن، فجر و... شهر سوسنگرد داریم چند پیمانکار را در دو جبهه تعیین کردیم که به صورت شبانه روزی مشغول فعالیت هستند.

نیسی با بیان اینکه کل شبکه فاضلاب سوسنگرد بین 125 تا 130 کیلومتر است، گفت: اکنون حدود 50 درصد مشکلات فاضلاب سوسنگرد حل شده و مشکل اساسی ما در ایستگاه خروجی شبکه فاضلاب است که پروژه آن وارد مناقصه شده که اگر این ایستگاه  در چند ماه آینده وارد مدار شود به طور حتم  مشکلات فاضلاب کاهش پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به پیگیری اعتبارات فاضلاب سوسنگرد، عنوان کرد: یکی از اعتبارات مربوط به ماده 56  (فاینانس داخلی) که با بانک پاسارگاد است و حدود 220 تا 230 میلیارد تومان  را می‌تواند به حل مشکلات فاضلاب کمک کند در حال پیگیری کنیم.

نیسی با تاکید بر اینکه به بیش از یک هزار میلیارد تومان برای حل مشکل فاضلاب سوسنگرد نیاز داریم، افزود: مبلغ  600 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که در صورت جذب آن ظرف سه سال می‌توان تا حدود  زیادی مشکل شبکه فاضلاب را حل کرد.

وی بیان کرد: در حال حاضر سوسنگرد به لحاظ اعتبارت فاضلاب منفی است و چنانچه  آبفا استان بخواهد هزینه‌ای به پیمانکار بدهد باید از اعتبارات شهر دیگری  استفاده کند تا کار عقب نماند.

 

نیسی با تاکید بر اینکه تا کنون اعتباری برای رفع مشکل شبکه فاضلاب سوسنگرد تخیص داده نشده است، گفت:  در حال حاضر کار به صورت دیون در حال انجام است  و حدود 25 میلیارد تومان پیش پیمانکار منفی هستیم و 40  میلیارد تومان دیون به پیمانکار داریم.

وی بیان کرد: بیش از اعتبارات خودمان در شبکه فاضلاب سوسنگرد کار شده و اعتبارات ما از محل اعتبارات استانی و جابه جایی اعتبارات شهرهای دیگر تامین شده است، افزود: به اعتبارات شبکه فاضلاب دشت‌آزادگان باید با نگاه ملی پرداخته شود چرا که منطقه مرزی و پیشونی کشور ما است.

نیسی افزود: با توجه به تقارن همایش اربعین حسینی با فصل گرما همچنین مساله پیاده روی زائرین نباید شاهد مشکل فاضلاب در محل تردد مردم باشیم و وزارت‌های نیرو و نفت و سازمان برنامه و بودجه باید ویژه پای کار بیایند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول