اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

پیشکسوتان جهاد و مقاومت در سمنان تجلیل شدند

آیین تجلیل از پیشکسوتان جهاد و مقاومت هم‌زمان با هفته دفاع مقدس در سمنان انجام شد.

پیشکسوتان جهاد و مقاومت در سمنان تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، آیین تجلیل از پیشکسوتان جهاد و مقاومت صبح امروز هم‌زمان با دفاع مقدس با دعوت از اعضای نوجوان برگزیده مراکز فرهنگی هنری در سالن کوثر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان برگزار شد.

در این مراسم، از نبی‌الله خدابخشی، محمدباقر قاسم، عبدالجواد کوشمغانی و احمد جعفری‌چاشمی به‌عنوان تلاشگران هشت سال جنگ تحمیلی و ایثارگران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان و منتسب به خانواده شهید با تقدیم لوح و هدیه‌ای تجلیل شد.

نبی‌الله خدابخشی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان در ابتدای این آیین، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) و شهدای دفاع مقدس، مبارزه با ظلم و تعدی را یک امر پسندیده و مقدس برشمرد و گفت: این امر در تمام ادیان آمده و تمام انسان‌ها بالفطره در برابر ظلمی که به آن‌ها می‌شود، فریاد می‌زنند.

وی افزود: مقدس بودن دفاع ملت ایران در جنگ تحمیلی از آن جهت است که مورد تجاوز و ظلم قرار گرفته و هر انسان آزاده‌ای برابر هر ظلمی که در دور و یا نزدیک اتفاق می‌افتد، از خود دفاع می‌کند و در حالت طبیعی، وقتی به سرزمین، خانه، مرز و... کسی تجاوز می‌شود، مقابله با آن در واقع مبارزه با ظلم و تعدی است و انسان‌ها بالذات و بالفطره به دفاع از آن برمی‌خیزند که دفاعی مقدس است.

خدابخشی یادآور شد: شهدا و ایثارگران با رشادت خود درس‌های بزرگی به ما آموختند و امروز همه باید تلاش کنند تا این الگوی رفتاری و اخلاقی در جامعه ماندگار شود.

وی با تأکید بر لزوم حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت و انتقال آن به نسل کودک و نوجوان گفت: رسالت امروز ما تبیین ایثار و ازخودگذشتگی مجاهدان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به نسل آینده‌ساز کشور است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان خاطرنشان کرد: مردم کشور ما هرگز ایثار و رشادت‌های رزمندگان را فراموش نخواهند کرد و همواره قدردان این شجاعت‌ها و ازخودگذشتگی‌ها خواهند بود.

خدابخشی از حضور اعضای کودک و نوجوان مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری در این آیین ابراز خرسندی کرد و خدمت به آن‌ها را به‌عنوان سرمایه‌های گران‌قدر جامعه افتخاری ارزشمند دانست.

انتهای پیام/74002/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول