اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

آخرین وضعیت جوی مشهد مقدس/ کاهش دما تا 8 درجه در نوار شمالی کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا در نوار شمالی کشور کاهش 5 تا 8 درجه‌ای دما را داریم و از سه‌شنبه تا پنج‌شنبه در این مناطق دما 4 تا 6 درجه افزایش می‌یابد.

آخرین وضعیت جوی مشهد مقدس/ کاهش دما تا 8 درجه در نوار شمالی کشور

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: روز آینده در برخی مناطق گیلان همچنین شرق اردبیل و مازندران بارش داریم و از سه‌شنبه تا پنچ‌شنبه هفته جاری در اغلب مناطق کشور جوی پایدار حاکم است.

وی افزود: امروز بارش پراکنده باران در برخی نقاط استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، آذربایجان شرقی و شمال خراسان‌ شمالی داریم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: امروز و فردا در نوار شمالی کشور کاهش 5 تا 8 درجه‌ای دما را داریم و از سه‌شنبه تا پنج‌شنبه در این مناطق دما 4 تا 6 درجه افزایش می‌یابد.

ضیائیان با اشاره به وزش باد به نسبت شدید در نوار شرقی کشور از سه‌شنبه هفته جاری گفت: امروز و فردا سرعت وزش باد در دامنه‌های جنوبی البرز افزایش می‌یابد بنابراین خیزش گرد و خاک در بخش‌هایی از استان‌های تهران،‌ سمنان، قم و قزوین دور از انتظار نیست.

وی درباره وضعیت جوی استان خراسان‌ رضوی و مشهد مقدس اظهار داشت: آسمان مشهد در چهار روز آینده صاف در برخی ساعات وزش باد پیش‌بینی می‌شود، همچنین روز آینده آسمان مشهد غبارآلود است؛ بیشینه و کمینه دما فردا در مشهد مقدس 28 و 13 درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت:‌ روز آینده اهواز با بیشینه دمای 41 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دما 5 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

* گردوغبار امروز و فردا در برخی استان‌های کشور

ضیائیان با اشاره به نفوذ گرد و غبار از امروز تا فردا در برخی مناطق استان‌هایی نظیر خراسان‌جنوبی، کرمان، سیستان و بلوچستان، سمنان، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، ایلام، بوشهر، خوزستان، تهران و اصفهان گفت: در این راستا کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، وزش باد شدید،‌ احتمال اختلال در تردد ناوگان حمل و نقل، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال شکستن درختان کهنسال و آسیب به تأسیسات حساس به گرد و غبار، پیش‌بینی می‌شود.

‌وی افزود: توصیه می‌شود استحکام سازه‌های موقت و عدم پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره در دستور کار باشد و گروه‌های حساس از حضور در فضای باز خودداری کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول