اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تاجیکستان: اتباع تاجیک از حضور در درگیری‌های خارجی بپرهیزند

سفارت تاجیکستان در روسیه از شهروندان خود خواست از شرکت در درگیری های مسلحانه در خاک کشورهای خارجی خودداری کنند.

تاجیکستان: اتباع تاجیک  از حضور در درگیری‌های خارجی بپرهیزند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، سفارت تاجیکستان در روسیه از شهروندان خود خواست از شرکت در درگیری های مسلحانه در خاک کشورهای خارجی خودداری کنند.

درخواست مربوطه در صفحه رسمی فیسبوک سفارت تاجیکستان در فدراسیون روسیه منتشر شده است

سفارت تاجیکستان در روسیه در مطلب خود به هموطنان این کشور اطلاع داده که از شرکت در خصومت ها در خاک کشورهای خارجی خودداری کنند، زیرا این اقدام طبق قانون جزایی جمهوری تاجیکستان مسئولیت کیفری دارد.

در این مطلب  همچنین آمده است: برای کسب اطلاعات بیشتر شهروندان تاجیکستان می توانند با سفارت و کنسولگری این کشور در شهرهای یکاترینبروگ، نووسیبریسک، سن پترزبروگ و اوفا تماس بگیرند.

باید گفت که سفارتخانه های ازبکستان و قرقیزستان نیز خطاب به شهروندان خود بیانیه های مشابهی را را منتشر کردند.

لازم به یادآوری است که اخیرا «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه اصلاحاتی را در قانون ساده سازی اخذ تابعیت روسیه توسط خارجی ها تصویب کرد.

خاطرنشان می شود که اکنون برای دریافت شهروندی روسیه به روشی ساده، بدون نیاز به اخذ مجوز اقامت، می توانند شهروندان خارجی که قراردادهای را برای خدمت در نیروهای مسلح، سایر نیروها یا تشکیلات های نظامی روسیه برای مدت حداقل یک سال، منعقد کرده اند.

سپس، «سرگئی سابیانین» شهردار مسکو اعلام کرد که در آینده نزدیک، دولت مسکو یک زیرساخت کامل را در «ساخاراوا» مستقر خواهد کرد تا به وزارت دفاع روسیه در سازماندهی جلب شهروندان خارجی به خدمت نظامی کمک کند. خدمات شهری هر کاری را که لازم است انجام خواهد داد تا انعقاد قراردادهای تا حد امکان برای شهروندان راحت باشد.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول