اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

واکنش تاجیکستان به اظهارات دبیرکل سازمان کشورهای ترک

وزارت امور خارجه تاجیکستان اظهارات دبیرکل سازمان کشورهای ترک در رابطه با حوادث مرزی این کشور و قرقیزستان را به شدت محکوم کرد.

واکنش تاجیکستان به اظهارات دبیرکل سازمان کشورهای ترک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، تاجیکستان اظهارات «بغداد امریف» دبیرکل سازمان کشورهای ترک در مورد حوادث مرزی با قرقیزستان را شدیداً محکوم کرد.

در بیانیه نهاد دیپلماتیک تاجیکستان در این رابطه آمده است: «دوشنبه» اظهارات دبیرکل سازمان کشورهای ترک در مورد حوادث غم‌انگیز در مرز این کشور و قرقیزستان را به شدت محکوم می‌کند.

وزارت خارجه تاجیکستان تاکید کرد که اظهارات دبیرکل سازمان کشورهای ترک عمیقاً مایه تاسف است، زیرا با اهداف اعلام شده این سازمان، که یکی از آنها مشارکت مشترک در تضمین صلح و ثبات در سراسر جهان است، مغایرت دارد.

بنابر بیانیه وزارت خارجه تاجیکستان، چنین اظهاراتی از سوی دبیرکل سازمان کشورهای ترک مانعی بر سر راه تلاش‌های طرف تاجیکی و قرقیزی برای حل همه مسائل دوجانبه تنها از طریق ابزارهای سیاسی و دیپلماتیک ایجاد می‌کند.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول