اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

از کارگری تا کارفرمایی/ روایت کار صلواتی دلچسب برای زائران حسینی

شغلش آرایشگری است و از 12 سال قبل تاکنون به عنوان استاد آرایشگر، سر و صورت افراد بسیاری را اصلاح کرده و با بسیاری از آنها نیز رفاقت دارد؛ روزهای اخیر در مسیر نجف به کربلا موکبی برپا کرد تا در خدمت زائران حسینی باشد.

از کارگری تا کارفرمایی/ روایت کار صلواتی دلچسب برای زائران حسینی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، به شغلش، آرایشگری، علاقه‌مند است و برخلاف کاسب‌های امروزی بیشتر از آنکه به فکر سود و منفعت باشد، دنبال خدمت به شهروندان و هم‌محله‌ای‌های کم‌بضاعتش است.

 وی معتقد است که هرچه دارد از برکت دعای خیر پدر و مادر و توجه اهل بیت(ع) است و بر اساس همین اعتقاد توانسته امروز کارآفرینان زیادی را در حوزه آرایشگری تربیت کند.

ولی علیزاده که اصالتی گیلانی دارد اول شهریور ۱۳۵۴ در شهرستان صومعه‌سرا متولد شد و در سال ۱۳۷۲ جهت ادامه زندگی به شهر شیراز مهاجرت کرد که با علاقه ای که به آرایشگری داشت، در آرایشگاهی حوالی بلوار مدرس مشغول به کار شد و بعد از 2 سال شاگردی یک صندلی در دروازه اصفهان شیراز اجاره کرد.

 

وی راجع به مهارت خود در گفتگو با خبرنگار فارس گفت: بعد از سال‌ها که چندین بار مکان خود را تغییر دادم، سرانجام در سال ۱۳۸۲ با پسردایی‌ام اولین آرایشگاه خودم به نام گیلان فارس را افتتاح کردیم و طی این چند سال که آرایشگری را انجام می‌دادم، به آموزش هنرجویان نیز مشغول بودم که توانستم با همین هنرجویان بیش از پنج شعبه آرایشگاه را افتتاح کنم.

علیزاده ادامه داد: بعد از گذشت زمان که نیاز به یک محیط بزرگتر داشتم با مراجعه به اداره فنی و حرفه ای درخواست آموزشگاه دادم که به لطف خدا مجوز آموزشگاه آرایشگری گیلان فارس درسال ۱۳۸۹ صادر شد‌.

وی اظهار داشت: با ثبت آموزشگاه، تعداد کارآموزان زیاد شد و به تبع آن توانستیم شعب بیشتری را افتتاح کنیم و درحال حاضر ۹۰ درصد نیروها که در شعب مشغولند، افرادی‌ هستند که در آموزشگاه، هنر آرایشگری را یاد گرفتند و ۱۰ درصد دیگر هم مغازه مستقل دایر کرده‌اند.

علیزاده که امروز خود یک کارفرما است، ادامه داد: بیش از یک دهه فعالیت، توانستیم قریب به ۶ هزار نفر را آموزش دهیم و در آرایشگاه‌های زنجیره‌ای حداقل ۲۵۰ نفر را مشغول به کار کنیم.

کارفرما آموزشگاه آرایش مردانه گیلان فارس به موفقیت این آموزشگاه در هنرهای رزمی اشاره کرد و گفت: کار اصلی آرایشگری است اما از فعالیت های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی در جهت تقویت روحیه جوانان عافل نشدیم و با برنامه ریزی توانستم در رشته ورزشی با تشکیل تیم رزمی و تیم فوتسال، مقام های قهرمانی کشوری و استانی را رقم بزنم.

 

 

وی به روحیه ازخودگذشتگی و اجتماعی هنرآموزان این آموزشگاه اشاره کرد و افزود: هرسال تعدادی از هنرآموزان با نزدیک شدن به اربعین امام حسین(ع) با برپیایی موکب در چند نقطه از مسیر نجف _ کربلا، زوار امام حسین(ع) را اصلاح صلواتی انجام می‌دهند، در شیراز هم با همکاری برخی ارگان‌ها از جمله بهزیستی، در حاشیه شهر فعالیت های جهادی انجام می‌دهیم.

علیزاده با اشاره به اینکه بارها به همه کارآموزان گفته ام که عشق به امام حسین(ع)، عشقی است که هیچ وقت تمام نمی‌شود، اظهار داشت: اربعین تنها نقطه‌ای است که همه یک هدف دارند و طی چند روز در بهشت قرار می‌گیرند و همه تلاش دارند به همدیگر کمک کنند، هرچند رفتن به کربلا سختی هایی دارد ولی خیلی لذت بخش است و در این مدت که حضور داشتم، نحوه طلبیده شدن زوار و چگونگی قدم برداشتن در این مسیر برایم جالب بود.

وی با اشاره به خاطره یک زائر گفت:  یکی از زوار با دیدن موکب ما موج امیدی در چشمانش پیدا بود، من به سویش حرکت کردم و گفتم خیلی شوق دیدار داری؟ در پاسخ جواب داد، بار اول است که در اربعین مشرف به زیارت می‌شوم و از وضع ژولیده خود نگران بودم که چگونه به زیارت بروم، در راه کربلا یکی از دغدغه هایم این بود که قبل زیارت، بتوانم ظاهرم را درست کنم  و هنوز این فکر در سرم بود که یکباره موکب شما جلوی چشمانم آمد. 

وی خاطرنشان کرد: دعا می‌کنم هر کسی آرزویی دارد در اربعین حضور پیدا کند و درگوشه ای بایستد و این همه اخلاص و امید را تماشا کند و جمله این حسین(ع) کیست را با چشمان خود ببیند، زیرا هرچه ما از امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) بگوییم، باز هم کم است.

 

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول