اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

خدمات‌رسانی موکب شهرداری شیراز به زوار اربعین حسینی

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: تمهیدات لازم جهت تردد و اسکان زائران اربعین حسینی اندیشیده شده است.

خدمات‌رسانی موکب شهرداری شیراز به  زوار اربعین حسینی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز با همراهی جمعی از مدیران شهری به‌ منظور سرکشی از روند خدمات‌رسانی به زوار اربعین حسینی در اقامتگاه‌های جنت، زیباشهر و شهید خرمشکوه حضور یافت.

افسانه خواست‌خدایی در این حضور میدانی بیان کرد: از آنجا‌ که استان فارس و شهر شیراز در مسیر زوار اربعین حسینی از استان‌های شرقی و چند کشور مجاور واقع شده است، توفیق خدمتگزاری این کلان‌شهر به زائران فراهم شده است.

 عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: با توجه به سیاست‌گذاری و هماهنگی‌های انجام‌شده با معاونت سیاسی فرمانداری شیراز و گروه‌های جهادی مردمی در راستای خدمتگزاری به زائران دو کمپ دائمی برای زوار اربعین حسینی توسط شهرداری شیراز تجهیز و تدارک دیده شده است.

وی اضافه کرد: اقامتگاه زیباشهر برای زوار خارجی و اقامتگاه جنت را نیز برای زوار ایرانی تدارک دیده‌ایم و در کنار این کمپ‌ها در بدو ورود و خروج زائران، استراحتگاه موقت و موکب شهدای ظفرآباد در ورودی پل فسا واقع در اقامتگاه خرمشکوه با کمک گروه‌های جهادی مردمی و شهرداری در حال خدمت‌رسانی به زائران ایرانی و خارجی هستند.

حسام‌الدین اسدزاده، شهردار منطقه ۴ شیراز نیز در این بازدید با ابراز خرسندی از توفیق خدمت به زائران اباعبدالله الحسین(ع) اظهار کرد: در تلاش هستیم تا در شهرداری منطقه ۴ و کمپ مختص این منطقه  در باغ جنت بتوانیم خدمات شایان و شایسته‌ای را به میزبانی شهر شیراز سوم حرم اهل بیت(ع) برای زوار اربعین حسینی رقم بزنیم.

به گفته این مسئول؛ نزدیک به ۱۵۰ کانکس در اختیار زائران قرار گرفته که امکانات رفاهی و آسایشی از قبیل وسایل سرمایشی و گرمایشی در این کانکس‌ها تعبیه شده است.

اسدزاده همچنین به فراهم کردن بستر گردشگری مذهبی و زیارت حرم های مطهر امامزادگان شریف در شیراز از طریق اتوبوس‌های گردشگری تصریح کرد: با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی این فرصت را فراهم کرده‌ایم تا زائران اربعین از فرصت محدود در شیراز به خوبی استفاده کنند.

قاسم اکبری شهردار منطقه ۷ شیراز نیز در این حضور میدانی در اقامتگاه خرم‌شکوه در پل فسا گفت: شهرداری این منطقه به همراه هیأت شهدای ظفرآباد و گروه جهادی رزمندگان فاطمیون با همکاری معاونت محیط زیست و خدمات شهری و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی از یک هفته قبل اقدام به برپایی موکب در اقامتگاه شهید خرم‌شکوه کرده است.

وی بیان کرد: این موکب در ورودی شرقی شیراز از زوار ایرانی و خارجی که از شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) عازم کربلا هستند، پذیرایی می‌کنند.

شهردار منطقه ۷ شیراز ادامه داد: تلاش کردیم در مسیر عبور راهیان حسینی در اقامتگاه شهید خرم‌شکوه خدماتی نظیر استراحتگاه، نمازخانه، سرویس بهداشتی و خدمات پزشکی با کمک هیأت‌های مذهبی داشته باشیم.

اکبری بیان کرد: این افتخار را داریم که میزبان بسیاری از زوار خارجی که عازم کربلا هستند، در شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) داشته باشیم.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول