اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

ویزیت حدود یک میلیون زائر اربعین در درمانگاه ها و بیمارستان های هلال احمر در نجف و کربلا

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با اشاره به استقرار 6 دستگاه اتوبوس آمبولانس و 50 دستگاه آمبولانس معمولی گفت: حدود یک میلیون زائر اربعین به درمانگاه ها و بیمارستان های هلال احمر در نجف اشرف و کربلای معلی مراجعه و ویزیت شده اند.

ویزیت حدود یک میلیون زائر اربعین در درمانگاه ها و بیمارستان های هلال احمر در نجف و کربلا

فاطمه محمدبیگی در گفت و گو با خبرنگار اعزامی فارس قزوین در کربلا با اشاره به استقرار دو روزه در نجف اشرف و بازدید از درمانگاه ها و بیمارستان های هلال احمر در نجف اشرف، اظهار کرد: تعداد نیروهای هلال احمر نسبت به سال گذشته سه برابر شده و 6 دستگاه اتوبوس آمبولانس و 50 دستگاه آمبولانس معمولی مستقر هستند و تاکنون حدود یک میلیون بیمار مراجعه و ویزیت و درمان شده اند.

وی افزود: درمانگاه های هلال احمر مملو از بیماران زائر است و عمده بیماران با سرماخوردگی، مشکلات گوارشی و اسهال و کمردرد و پادرد مراجعه می کنند. 

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی حضور زائران از ملتها و کشورها و قشرهای مختلف از نوزاد تا کهنسال در سفر اربعین را توصیف ناپذیر و چشمگیر دانست و ادامه داد: عراقی ها با همدلی و محبت با هر شیوه ای و از دل و جان از زائران ایرانی پذیرایی می کنند به گونه ای که انسان از این همه محبت، انسانیت و همدلی اشک شوق بر گونه اش جاری می شود.

محمدبیگی اضافه کرد: بسیاری از مواکب عراقی هم شبها تا صبح بیدار و مشغول تهیه و طبخ غذا هستند و ساعتها به زوار رسیدگی می کنند که بیش از دو هفته نخوابیدن ها، کار دشوار و سنگینی است که مواکب ایرانی هم با تلاش وافر به میزبانان خود ویژه کمک می کنند. 

وی خاطرنشان کرد: در عتبات عالیات فضای همدلی و بی نظیر و آکنده از محبت و عشق به اهل بیت علیهم السلام و ولایت مداری حاکم است و زائران به امید ظهور حضرت مهدی(عج) دعا می کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول