اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

درمان گرمازدگی در صدر خدمات هلال احمر/ ارائه 1 میلیون و 300 هزار خدمت به زائران در عراق

رئیس جمعیت هلال احمر ایران از ارائه یک میلیون و ۲۸۵ هزار و ۹۸۰ خدمت درمانی این جمعیت به زائران اربعین اباعبدالله الحسین(ع) در کشور عراق خبر داد.

درمان گرمازدگی در صدر خدمات هلال احمر/ ارائه 1 میلیون و 300 هزار خدمت به زائران در عراق

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر،  پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمرکشور با سفر به استان خوزستان به منظور بازدید از مرزهای این کشور و بررسی نحوه خدمت رسانی به زائران، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ایام اربعین امسال بیشترین خدمات درمانی ارائه شده در مراکز درمانی هلال‌احمر مربوط به عارضه گرمازدگى با حدود ٢٥٠ هزار و ٥٥٠ بیمار مراجعه کننده بوده است.

وی با بیان اینکه توصیه می‌‌شود که زائران، نکات مرتبط با بهداشت و سلامت در اربعین را که مرتبا در رسانه‌های هلال‌احمر منتشر می‌شود، مطالعه و رعایت کنند تا با کمترین مشکل در راهپیمایی بزرگ اربعین حضور داشته باشند، گفت: تیم‌های درمانی جمعیت هلال‌احمر ایران در بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و درمانگاه‌هاى مستقر در کشور عراق از روز ۱۷ شهریور تا پایان روز گذشته، یک میلیون و ۲۸۵ هزار و ۹۸۰ خدمت درمانی به زائران اربعین حسینی ارائه داده‌اند که از این تعداد، ٩٠٨ هزار و ٥٢١ مورد مربوط به خدمات ویزیت پزشک عمومی بوده است.

رئیس اورژانس کشور تصریح کرد: از میزان خدمات ارائه شده در ایام اربعین امسال و در کشور عراق، ٢٨ هزار و ٢٨٥ مورد ویزیت توسط پزشکان داخلى، ١٢ هزار و ٤٨٧ ویزیت توسط متخصصان اورژانس و ١٤ هزار و ٤٧٤ مورد ویزیت توسط پزشکان متخصص زنان انجام شده است.

کولیوند افزود: علاوه بر این؛ ١٢ هزار و ٢٦٠ مورد ویزیت توسط پزشکان متخصص قلب و عروق و ١٣ هزار و ٥٩٩ مورد نیز توسط متخصصان ارتوپد انجام شده و در نهایت ١٢ هزار و ٣٦٦ مورد نیز سایر ویزیت ها را شامل می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به اینکه تاکنون ٤٣ هزار و ٤٠٧ نفر از خدمات تزریقات، ٢٥٥ هزار و ٦٩ نفر سرم تراپى، ١٢ هزار و ٣٤١ نفر پانسمان و بانداژ، و ۵۴۰۳ زائر از خدمات نوار قلب بهرمند شده اند، یادآور شد: علاوه بر خدمات مذکور، ۸۳۳۵ مورد تست قند خون، ۳۹۷۵ مورد بخیه، ۴۷۷۷ نفر گچ و آتل، تعداد ٩٢٥ نفر سونداژ و ۲۷۳۲ نفر اکسیژن تراپى انجام شده است.

وى خاطرنشان کرد: همچنان، بیشتر خدمات جاری در درمانگاه هاى هلال احمر مربوط به درمان گرمازدگى است که زائران مراجعه کننده سرم درمانى شده و نسبت به شدت عارضه اولویت بندى و تحت درمان هستند.

پایان پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول