اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مدارس غیردولتی حق دریافت مبلغی اضافه‌تر از شهریه مصوب را ندارند

مسؤول اداره مدارس و مراکز غیر‌دولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش ‌و پرورش استان اصفهان گفت: هیچ مدرسه‌ای حق دریافت مبلغی اضافه‌تر از مبالغی که در پوسترهای سامانه مشارکت‌ها در رابطه با شهریه مصوب و مکمل تعیین شده است را ندارد.

مدارس غیردولتی حق دریافت مبلغی اضافه‌تر از شهریه مصوب را ندارند

علی حمیدی مسؤول اداره مدارس و مراکز غیر‌دولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش ‌و پرورش استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه تعیین شهریه مطابق با قوانین و ضوابط است، اظهار داشت: مدارس از فروردین و اردیبهشت ماه با ورود به سامانه مشارکت‌ها باید یک سری فرایند‌ها را طی ‌کنند، از جمله تکمیل فرم‌هایی در مورد مشخصات مدرسه، فعالیت‌‌ها، کلاس‌ها، میزان حقوق و دستمزد معلم‌ها، میزان اجاره‌بهای مکانی که در آن مستقر هستند و بعد از تکمیل این مطالب، اطلاعات وارد سامانه مشارکت‌های تهران می‌شود و آنجا میزان شهریه تعیین می‌شود.

وی افزود: در مدارس دو نوع شهریه وجود دارد یکی شهریه مصوب و دیگری شهریه مکمل، هر دو هم دارای پوستر است که در سامانه مشارکت‌ها بارگزاری می‌شود؛ مدارس ملزم به چاپ و نصب این پوسترها در مدرسه هستند.

حمیدی گفت: سامانه مشارکت‌ها بر اساس پارامترهایی که مدارس در سامانه مشارکت‌ها تکمیل کرده‌اند میزان مبلغ شهریه را تعیین می‌کند، شهریه مکمل اجباری نبوده و کاملاً اختیاری است، بر اساس فعالیت‌های اضافه‌ای که مدارس انجام می‌دهند، مشخص می‌شود.

مسؤول اداره مدارس و مراکز غیر‌دولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش ‌و پرورش استان اصفهان تأکید کرد: هیچ مدرسه‌ای حق دریافت مبلغی اضافه‌تر از مبالغی که در پوسترهای سامانه مشارکت‌ها در رابطه با شهریه مصوب و مکمل تعیین شده است را ندارد، امسال با توجه به شرایط موجود و تورم اجاره بهای مدارس شهریه‌ها رشد ۴۰ درصدی داشته است.

وی با تأکید به نصب پوستر شهریه در مدارس و قرار دادن این پوسترها در معرض دید اولیای دانش‌آموزان بیان کرد: شهریه مصوب شامل برنامه هفتگی است که در مقطع ابتدایی ۶۰۰ هزار تومان و در متوسطه ۸۰۰ هزار تومان است.

حمیدی ادامه داد: در صورت عدم نصب پوستر مبالغ شهریه در مدارس، اولیا می‌توانند با کارشناسان بخش مشارکت‌های ادارات آموزش و پرورش‌ تماس بگیرند و از اداره پاسخگویی و شکایات ادارات مربوط به ناحیه خودشان یا اداره کل آموزش و پرورش پیگیر باشند تا سریعاً به این موضوع رسیدگی شود.

مسؤول اداره مدارس و مراکز غیر‌دولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش ‌و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: سامانه‌ای نیز طراحی شده، که ویژه پاسخگویی به شکایات اولیای دانش‌آموزان است، آن سامانه هم دارای پوستر است و تمامی مدارس ملزم به نصب این پوستر در مدارس هستند، آدرس لینک شکایات در پوستر مربوطه آمده است و اولیا می‌توانند با ورود به لینک مربوطه شکایت خود را ثبت کنند.

انتهای پیام / ۶۳۱۰۱/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول