اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

هیچ دانش‌آموزی در استان اصفهان از تحصیل و ثبت‌نام باز نخواهد ماند

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در آستانه مهرماه، به بیان جزئیات آخرین وضعیت بازگشایی مدارس استان پرداخت.

هیچ دانش‌آموزی در استان اصفهان از تحصیل و ثبت‌نام باز نخواهد ماند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان  در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت اقدامات شروع سال تحصیلی جدید، اظهار داشت: چند روزی بیشتر تا پروژه عظیم مهرماه یعنی بازگشایی مدارس باقی نمانده است که قطعا حال و هوای ویژه‌ای در شهر و کشور ما ایجاد می‌شود و همراه با نشاط و شادی دانش‌آموزان خواهد بود و همه به دنبال روانه فرزندان خود به مدارس هستند.

وی افزود: برای آغاز مهرماه باید اقدامات مهمی به ویژه بعد از ۲ سال تعطیلی به دلیل کرونا انجام گیرد که آماده کردن فضا، تجهیزات و اجرای فرآیند ثبت‌نام دانش‌آموزان بخشی از آن است.

ابراهیمی ادامه داد: تا کنون ثبت نام بیش از ۹۵ درصد از دانش‌آموزان قطعی شده‌اند و ۵ درصد آنها از ثبت نام جامانده‌اند که از خانواده آنها درخواست تسریع در فرآیند ثبت‌نام دارم و در صورت ایجاد مشکل به قسمت ارزیابی عملکرد ادارات و نواحی مربوطه مراجعه کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در پاسخ به این سوال که تا چه زمانی فرصت برای ثبت‌نام دانش‌آموزان وجود دارد، گفت: دانش‌آموزان تا پایان شهریورماه فرصت ثبت نام دارند اما این موضوع را به روزهای پایانی موکول نکنند، البته افرادی که تاکنون ثبت‌نام نشده‌‌اند احتمالا جزء افرادی هستند که از محلی به محل دیگر جابه جا شده‌اند یا اتباع خارجی هستند.

وی افزود: ممکن است دانش‌آموزان به مدرسه‌ای برای ثبت‌نام مراجعه کنند که ظرفیت آن تکمیل شده باشد که نیاز است به سرعت به نزدیکترین مدرسه با منزل مسکونی خود مراجعه کنند و اگر در این زمینه نیز خللی وجود داشت به ادارات نواحی و مناطق مراجعه کنند تا مشکل برطرف شود.

ابراهیمی ادامه داد: تلاش ما این است که هیچ دانش‌آموزی بدون تحصیل باقی نماند و اگر بدانیم حتی یک دانش‌آموز باید ثبت‌نام می‌کرده و این کار را انجام نداده، پیگیری لازم انجام را انجام خواهیم داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان درباره ثبت‌نام کتب درسی بیان داشت: دانش‌آموزانی که اقدام به ثبت‌نام کتب درسی نکرده‌‌اند با مراجعه به مدرسه خود، اقدامات لازم را برای ثبت‌نام کتب انجام دهند تا اول مهر با در دست داشتن کتاب وارد مدرسه شوند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۹۵ درصد از سازماندهی نیروی‌های انسانی این سازمان انجام شده است و در برخی نقاط کسری یا جابجایی نیرو داریم و تا پایان شهریورماه سازماندهی به صورت کامل انجام خواهد شد تا در روز اول مهر در همه نقاط استان اصفهان، معلم در کلاس درس حاضر باشد.

ابراهیمی تصریح کرد: به خانواده‌ها توصیه می‌شود که برای ایاب و ذهاب دانش‌آموزان به ویژه در مقطع متوسطه از حمل و نقل عمومی استفاده کنند زیرا باعث کاهش هزینه و کنترل ترافیک شهر می‌شود، علاوه بر آن وضعیت افرادی که قرار است از سرویس مدارس استفاده کنند، در این هفته تعیین تکلیف خواهد شد.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: با شهرداری در حال انعقاد تفاهم‌نامه برای ایجاد اتوبوس دانش‌آموزی هستیم.

وی بیان داشت: روزهای اول سال تحصیلی به دلیل شوق و ذوق خانواده‌ها و همچنین به دلیل اینکه ممکن است هنوز سرویس‌های مدارس برنامه منظم خود را تدوین نکرده باشند، شاهد ترافیک در خیابان‌ها باشیم.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول