اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

اجرای تئاتر کودک در پیاده روی اربعین اتفاقی تازه و متفاوت

محراب محمدزاده دبیر اجرایی هجدهمین جشنواره تئاتر مقاومت از چگونگیِ برگزاریِ اجراهای جشنواره در راه‌پیمایی اربعین و برگزاری اجراهای بخش کودک در این رویداد بزرگ می‌گوید.

اجرای تئاتر کودک در پیاده روی اربعین اتفاقی تازه و متفاوت

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، محراب محمدزاده دبیر اجرایی هجدهمین جشنواره تئاتر مقاومت از چگونگی برگزاری اجراهای جشنواره در راه‌پیمایی اربعین و برگزاری اجراهای بخش کودک در این رویداد بزرگ می‌گوید.

*آغاز بخش بین‌الملل با اجرای نمایش «نیزه سواران صبح»

محراب محمدزاده دبیر اجرایی هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت می‌گوید:  از روز ۱۸ شهریور اجرای نمایش‌های بخش بین‌الملل اول جشنواره تئاتر مقاومت با اجرای نمایش «نیزه سواران صبح» آغاز شد. پس از آن یک به یک آثار برای دو رده سنی بزرگسال و کودک  اجرا شد. این اجراها در عمودهای ۷۴۲ تا ۷۵۹ مسیر پیاده روی اربعین برگزار شدند که با همراهی و ابراز احساسات مختلفی از سوی زائران و موکب‌داران همراه بود.

*همکاری کودکان ایران با کودکان چندین کشور مختلف

وی ادامه می‌دهد: با توجه به تجربه‌ای که در سال‌های گذشته و در تدارک اجراهای تئاتر اربعین برای یکی دیگر از نهادهای فرهنگی هنری داشتیم، خوشبختانه در این دوره چه به لحاظ اجرایی و چه از نظر تنوع آثار هنری و زبان آثار تجربه خوب و متفاوتی را اجرایی کردیم. به ویژه در بخش کودک و برای هنرمندان عزیزمان بسیار لذت بخش بود که با کودکان چندین کشور مختلف حین اجرا و همزمان روبرو بودند.

*بخش ویژه‌ «اربعین» امسال در ساختار جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت

محمدزاده تاکید می‌کند: توفیق داشتیم امسال در ساختار جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت، بخش ویژه‌ «اربعین» را جای دهیم که البته به شکلی دیگر پیش از این و در جشنواره تئاتر دفاع مقدس با عنوان عاشورائیان وجود داشته است.

*ارتقاء جریان‌سازی تئاتر در عرصه بین‌الملل

دبیر اجرایی جشنواره تئاتر مقاومت با اشاره به لزوم تداوم این جریان می‌گوید: تئاتر اربعین به واقع به لحاظ حرفه و اعتباری یک پله جریان تئاتر مقاومت را به سوی جریان‌سازی در عرصه بین‌الملل بالاتر برد. امیدوار هستیم که در سال‌های بعد هم این توان و ظرفیت در بنیاد فرهنگی روایت وجود داشته باشد که اجرای آثار در مسیر پیاده روی اربعین حسینی که به حق نماد مقاومت و اتحاد کشورهای اسلامی است ادامه یابد، چراکه اربعین یک اتفاق هم افزا و تمدن ساز است و تئاتر که هنری اندیشه‌ورز است باید در چنین اتفاق بزرگی معنا اندیشانه متداوم باشد تا تاثیرگذار شود.

محمدزاده در پایان تاکید می‌کند: تلاش ما در مجموعه بخش‌های جشنواره تئاتر مقاومت که هر یک به لحاظ اجرایی، جشنواره‌ای مجزا محسوب می‌شود تقویت و ایجاد جریان‌سازی رو به جلو در این عرصه و تحرک بخشیدن به آن است. در این راه هم همکارانم در دبیرخانه جشنواره به یاری هنرمندان عزیز تمام تلاش خود را انجام می‌دهند.

هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح و با دبیری سید وحید فخر موسوی در بازه زمانی شهریور لغایت آذر ۱۴۰۱ و در گستره ایران و کشور‌های اسلامی برگزار می‌شود.
پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول