اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

رشد 113 درصدی وصولی مالیات‌ها در کشور/ مبارزه با فرار مالیاتی ادامه دارد

مدیرکل حوزه ریاست و امور بین‌الملل سازمان امور مالیاتی از رشد 113 درصدی وصولی مالیات‌ها در کشور در سال گذشته خبر داد و گفت: هوشمندسازی نظام مالیاتی زمینه‌ساز مبارزه با فرارهای مالیاتی است.

رشد 113 درصدی وصولی مالیات‌ها در کشور/ مبارزه با فرار مالیاتی ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مسعود میرزایی، مشاور عالی رئیس‌کل و مدیرکل حوزه ریاست و امور بین‌الملل سازمان امور مالیاتی صبح امروز در آیین معارفه مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان، ضمن قدردانی از کارکنان اداره کل و ابلاغ سلام رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور اظهار کرد: خوشبختانه استان‌ها بر اساس اهداف پیش‌بینی‌شده در حال حرکت هستند و استان سمنان در دستیابی به وظایف و مأموریت‌های محوله نقش خوبی را ایفا کرده است.

میرزایی عنوان کرد: اقتصاد کشور در سنوات گذشت بر مبنای فروش نفت دچار مشکلات و چالش‌های جدی بود و کشور تابع جریانات حاصل از قیمت نفت شد.

مدیرکل حوزه ریاست و امور بین‌الملل سازمان امور مالیاتی تصریح کرد: مالیات، ابزاری است که از درون به کمک اقتصاد می‌آید و برون‌داد مالیات باید بر اساس رشد اقتصادی کشور باشد.

میرزایی افزود: اثرات پرداخت مالیات باید در کشور مشهود باشد و مردم باید این اثر را لمس کنند.

وی تصریح کرد: اساس و سنگ‌بنای اقتصاد کشورها در دنیا بر مالیات نهاده شده است.

مدیرکل حوزه ریاست و امور بین‌الملل سازمان امور مالیاتی، پرداخت مالیات را توأم با عدالت لازم توصیف کرد و افزود: عدالت‌محوری باید سنگ‌بنای پرداخت مالیات باشد، فرهنگ مالیات باید در کشور ایجاد شود و مردم با میل و رغبت مالیات پرداخت کنند.

میرزایی، تشخیص درست مالیات را حق مسلم مؤدی خواند و گفت: مالیات باید به‌درستی از مردم گرفته شود.

وی، اخلاق مالیاتی را اولویت نظام مالیاتی دانست و خاطرنشان کرد: باید به جایی رسید که مردم از پرداخت مالیات رضایت داشته باشند.

مدیرکل حوزه ریاست و امور بین‌الملل سازمان امور مالیاتی تصریح کرد: سازمان امور مالیاتی از سال‌های گذشته با اجرای طرح جامع مالیاتی در مسیر هوشمندسازی حرکت کرد و در سال گذشته شاهد رشد 113 درصدی مالیات‌ها بودیم و این امر مستلزم استقرار نظام هوشمند مالیاتی است.

میرزایی هوشمندسازی نظام مالیاتی را زمینه‌ساز مبارزه با فرار مالیاتی توصیف و عنوان کرد: شناسایی حساب‌های بانکی و دستگاه‌های پوز، لازمه داشتن یک نظام مالیاتی هوشمند است.

مدیرکل حوزه ریاست و امور بین‌الملل سازمان امور مالیاتی با اشاره به داده‌های موجود در سازمان امور مالیاتی گفت: هوشمندسازی بدون داده مقدور نیست و باید داده و اطلاعات کافی در دسترس باشد تا هوشمندسازی تحقق یابد.

میرزایی، طی مسیر هوشمندسازی را در گرو شفاف‌سازی توصیف کرد و گفت: زحماتی را که کارکنان سازمان امور مالیاتی در مسیر شفاف‌سازی متحمل شدند، این سازمان را در ردیف چهار دستگاه برتر کشور در جشنواره شهید رجایی قرار داد.

وی اظهار امیدواری کرد: در سال‌های آینده این روند، رو به رشد باشد و بتوانیم سازمان امور مالیاتی را در قله‌های بلند پیشرفت مشاهده کنیم.

انتهای پیام/74001/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول