اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

روش تعیین مالیات اصناف تغییر یافت

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان گفت: روش تعیین مالیات مقطوع اصناف تغییر یافته و به‌صورت سیستمی بر اساس اطلاعات فروش مؤدی، اعمال نسبت سود فعالیت (اینتاکد) و سابقه مالیاتی مؤدی در سال قبل تعیین می‌شود.

روش تعیین مالیات اصناف تغییر یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط‌عمومی امور مالیاتی استان سمنان، جواد انوری، مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان در راستای تکریم مؤدیان مالیاتی و به‌منظور رفع مشکلات کسبه شهرستان گرمسار به همراه معاون درآمدهای مالیاتی، رئیس اداره حراست، سرپرست معاونت غرب، رئیس امور مالیاتی شهرستان گرمسار و رئیس گروه مالیاتی این اداره کل در اتاق اصناف این شهرستان حضور یافت.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان به سؤالات اصناف و کسبه این شهر پاسخ داد و گفت: اصناف و بازاریان همواره در خط مقدم حضور داشتند و پرچم‌دار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

انوری، رفع مشکلات اصناف را اولویت اداره کل امور مالیاتی استان سمنان دانست و افزود: این اداره کل آمادگی دارد تا برای رفع کامل دغدغه‌های اصناف از هیچ کوششی فروگذار نکند.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان تصریح کرد: خوشبختانه مردم استان، مردمی فهیم هستند و همواره کمک‌حال نظام مالیاتی در جهت تحقق اهداف این سازمان بوده‌اند.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون، نحوه تعیین مالیات مقطوع بر عهده سازمان امور مالیاتی است، گفت: با هدف تعامل و تکریم مؤدیان و با اخذ مجوز از مراجع قانونی ذی‌صلاح، دامنه شمول تبصره ماده ۱۰۰ افزایش‌یافته و مؤدیان با فروش کمتر از ۱۰۰ برابر معافیت ماده ۸۴، می‌توانند مالیات سال ۱۴۰۰ را به‌صورت مقطوع پرداخت کنند.

انوری خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته، مالیات مقطوع حسب توافق با اصناف به‌صورت افزودن درصدی به مالیات سال قبل تعیین می‌شد؛ ولی امسال سازمان این روش را تغییر داده و مالیات مقطوع را به‌صورت سیستمی بر اساس اطلاعات فروش مؤدی، اعمال نسبت سود فعالیت (اینتاکد) و سابقه مالیاتی مؤدی در سال قبل تعیین می‌کند.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان با بیان اینکه مؤدیان مالیاتی از فرصت باقیمانده برای ارائه اظهارنامه مالیاتی خود استفاده کنند، گفت: مؤدیان برای جلوگیری از جرائم مالیاتی و استفاده از مزایای آن، اظهارنامه خود را در موعد مقرر و قانونی ارائه دهند.

انتهای پیام/74001/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول