اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

۶ اثر نمایشی عاشورایی در سمنان روی صحنه رفت

۶ اثر نمایشی هنری تئاتر با عنوان «نمایشگران عاشورایی» با حمایت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان در حال اجرا است.

۶ اثر نمایشی عاشورایی در سمنان روی صحنه رفت

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، امیر نجم، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از اجرای ۶ نمایش هنری ارزشمند و تئاتر آئینی با عنوان «نمایشگران عاشورایی» در سمنان خبر داد.

وی افزود: حمایت و توجه به تولید، توسعه و اجرای برنامه‌های هنری از جمله تئاتر و احیای رویدادهای هنری به‌ویژه پس از محدودیت و وقفه‌ای که شرایط کرونایی در عرصه هنر ایجاد کرد، از سیاست‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان در راستای پویایی هرچه بیشتر شهری است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان ادامه داد: توجه به تئاتر و باور به نقش‌آفرینی اجتماعی آن، می‌تواند به‌عنوان سرمایه‌ای بی‌بدیل و روشی هنرمندانه برای انتقال مفاهیم قلمداد شود و از آن به نفع نیازهای زمانه امروز و خواسته‌های فردا بهره‌مند شویم.

نجم عنوان کرد: نمایش «نجوای بندگی» با هنرنمایی دختران و بانوان هنرمند سمنانی در شبستان امامزاده یحیی (ع) از دهم تا سیزدهم شهریورماه، سوگواره از «سفر تا صفر» از ششم تا یازدهم شهریورماه توأم با اجرای شبیه‌خوانی در آستان مقدس امامزاده علی بن اشرف (ع) و سوگواره «شب‌های عاشقی» از هفتم تا شانزدهم شهریورماه در آستان مقدس امامزاده علویان روی صحنه رفته است.

وی گفت: همچنین نمایش «مهدیاران» با جامعه مخاطب کودکان و نوجوانان و با هدف انتقال فرهنگ روضه خانگی و معرفی خاندان اهل بیت (ع) به‌عنوان اسوه‌های صبر و مقاومت از هفتم تا ۱۱ شهریورماه در پارک موزه دفاع مقدس به روی صحنه رفته است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان تأکید کرد: تئاتر «خورشید بر نیزه» از یکشنبه ۱۳ شهریورماه در تالار تئاتر شهر فرهنگسرای کومش به روی صحنه رفته است و اجرای آن تا سه‌شنبه 22 شهریورماه ادامه دارد.

نجم خاطرنشان کرد: نمایش «دمی در بازار هیزم‌فروشان» نیز که از آثار فاخر تئاتر برای ایام پیش رو است از ۲۵ شهریورماه تا هفتم مهرماه در تالار تئاتر شهر فرهنگسرای کومش به روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول