اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

شهدای سمنان با نمایش پرده‌خوانی معرفی می‌شوند

تولید و اجرای نمایش پرده‌خوانی با محوریت معرفی شهدا در استان سمنان انجام می‌شود.

شهدای سمنان با نمایش پرده‌خوانی معرفی می‌شوند

عبدالرحمان حافظی، مدیر مؤسسه فرهنگی تربیتی خشت اول در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: این مؤسسه کار خود را با اجرای برنامه‌های فرهنگی در راهیان نور و همچنین برنامه‌ریزی برای رسیدن به تربیت حماسی دنبال کرده است.

وی با بیان اینکه در عصر امروز با گسترش ارتباطات و تغییر قالب‌های ارتباطی، انتقال مفاهیم با بهره‌مندی از بسترهای نوین امکان‌پذیر است، اضافه کرد: از دو سال قبل با محوریت تربیت حماسی به موضوع پرده‌خوانی برای شهدای کربلا ورود کردیم و با تلفیقی از نقادی قدیم و ابزارهای نوین رسانه‌ای توانستیم به افزایش جذابیت و تأثیرگذاری بیشتر و در نهایت جذب مخاطب برسیم.

مدیر مؤسسه فرهنگی تربیتی خشت اول ادامه داد: سیره و روایت زندگی ۱۰ نفر از شهدای کربلا را مورد مطالعه قرار داده و با بهره‌مندی از هنرمندان طلبه و دغدغه‌مندان انقلابی تلاش کردیم تا در قالب پرده‌خوانی این شهدا را معرفی کنیم.

وی از اجرای پرده‌خوانی ویژه برای حاج قاسم سلیمانی بعد از شهادت سردار یاد کرد و گفت: در تولید نقاشی، قالب گرافیکی و همچنین چاپ با توجه به تجربه به دست آمده، برای حاج قاسم یک کار متفاوت و جذاب‌تری را ارائه کردیم که این کار نیز مورد استقبال ویژه مردم قرار گرفته و بعد از آن تصمیم گرفتیم برای معرفی سایر شهدای استان سمنان نیز پرده‌خوانی را دنبال کنیم.

حافظی با بیان اینکه کار پرده‌خوانی برای شهدای استان سمنان را با مطالعه و شناخت سیره زندگانی شهید کاظم عاملو آغاز کردیم، عنوان کرد: اکنون مقدمات موردنیاز برای معرفی این شهید در قالب پرده‌خوانی در حال انجام است و به‌احتمال زیاد بعد از هفته دفاع مقدس و ایام اربعین اجرای این نمایش در استان سمنان دنبال خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه پرده‌خوانی موجب ماندگاری مفاهیم و پیام‌ها در ذهن مخاطب می‌شود، مطرح کرد: بیش از 10 نفر از هنرمندان دغدغه‌مند سمنانی در تولید و اجرای پرده‌خوانی مؤسسه فرهنگی تربیتی خشت اول مشارکت دارند که به دور از نگاه‌های مادی و با دغدغه انقلابی برای رسیدن به تربیت حماسی تلاش می‌کنند.

حافظی با بیان اینکه طی دو سال گذشته بیش از ۱۰۰ اجرا با دو هزار مخاطب حضوری داشتیم، گفت: در اربعین دو سال گذشته در مواکب کربلا حضور یافته و برای زائران امام حسین (ع) پرده‌خوانی شهدای کربلا را انجام می‌دادیم اما سال گذشته و امسال به دلیل محدودیت‌ها این امکان فراهم نشده است.

عضو فعال شبکه مردمی فعالان جهاد و شهادت (وارثون) اجرای نمایش پرده‌خوانی مجازی به‌صورت مجازی و با استفاده از شبکه شاد استان سمنان یاد کرد و گفت: فقط ۱۱ هزار نفر به‌صورت آنلاین این اجرا را مشاهده کردند و حتماً این اجرا به‌صورت آفلاین توسط هزاران نفر دیگر بازدید شده است.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول