اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

فعالیت بیش از2000تشکل مردمی در حوزه اعتیاد/خیرین می‌توانند سد راه «اعتیاد» شوند

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: بیش از 2000 تشکل مردمی در حال فعالیت هستند که اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی را به عنوان سرفصل در اساسنامه خود قرار داده‌اند.

فعالیت بیش از2000تشکل مردمی در حوزه اعتیاد/خیرین می‌توانند سد راه «اعتیاد» شوند

محمد جمالو، معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکتهای مردمی ستاد مبارزه در گفت‌وگو با خبرنگار آسیب‌های اجتماعی خبرگزاری فارس، با مهم خواندن پیشگیری و مبارزه با مصرف مواد مخدر اظهار کرد: واقعیت آن است که ما با یک اپیدمی روبرو هستیم و زمانی می‌توانیم این موضوع را کنترل کنیم که تمامی بخش‌های کشور ورود کنند.

وی افزود: در عرصه مقابله با اعتیاد اگر می‌خواهیم موفق باشیم باید تمامی بخش‌های کشور ورود کنند، ثمن‌ها نمادی از حضور مردم هستند و می‌توانند ایفاگر نقش مهمی باشند، به همین سبب است که انتخابات مجمع خیرین یاری گران زندگی در هفته‌های گذشته برگزار شد تا بتوانیم رویکرد ستاد را به تسهیل‌گری تغییر دهیم و به سمت آن حرکت کنیم.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکتهای مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر با تأکید بر نقش خیرین در مقابله با مصرف مواد مخدر، عنوان کرد: تمام تلاش ما این است تا شعار مردمی سازی پیشگیری از اعتیاد را اجرایی کنیم، در این همین راستا نقش خیرین حائز اهمیت است و در دبیرخانه‌های شورای هماهنگی استان‌ها دفاتری را به آن ها اختصاص خواهیم داد.

وی یادآور شد: استانداران متعددی در نشست‌های خیرین حضور دارند و تلاش می‌کنیم تا مجمع خیرین از بومی‌های یک منطقه باشند.

جمالو با بیان فعالیت‌ تشکل‌های مردمی در حوزه آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد، خاطرنشان کرد:  بیش از ۲هزار تشکل مردمی در حال فعالیت هستند که اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی را به عنوان سرفصل در اساسنامه خود قرار داده‌اند، این تشکل‌ها در دستگاه‌های متعدد متولی به ثبت رسیده اند و باید نوع فعالیت آن‌ها را پالایش کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول