اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

پیاده‌روی اربعین، اسم رمز دوام و بقای حماسه حسینی است/ لزوم پرداخت مطالبات گندم‌کاران

ائمه جمعه استان زنجان با اشاره به کارشکنی امریکا در مذاکرات رفع تحریم‌های هسته‌ای و همچنین اینکه پیاده‌روی اربعین در واقع اسم رمز دوام و بقای حماسه حسینی است، بر لزوم پرداخت مطالبات گندم‌کاران هم تاکید کردند.

پیاده‌روی اربعین، اسم رمز دوام و بقای حماسه حسینی است/ لزوم پرداخت مطالبات گندم‌کاران

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ائمه جمعه استان زنجان با بیان اینکه مذاکرات در حال انجام برای رفع تحریم‌های هسته‌ای به دلیل کارشکنی‌های امریکا به سرانجام نمی‌رسد چرا که تامین منافع امریکا در دستور کار است و همچنین بی‌نظیر بودن پیاده‌روی اربعین در جهان، مسائل و مشکلاتی از جمله اصلاح آسفالت آزادراه زنجان به تبریز، لزوم پرداخت مطالبات گندم‌کاران و همچنین توجه به مشکلات کارگران فصلی در طارم را در سخنرانی‌های خود مطرح کردند.

امام جمعه سلطانیه در خطبه‌های نماز جمعه با قدردانی از ورود دادستان استان زنجان به وضعیت آزادراه زنجان به تبریز و اقدام راهداری بر اصلاح آن، و با بیان اینکه پرداخت عوارض برای این است که مردم از جاده و راه سالم و ایمن استفاده کنند، اظهار کرد: ایمن‌سازی راه‌ها یکی از عوامل جلوگیری از سوانح و حوادث رانندگی و حفظ جان مسافران است.

حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب با اشاره به مذاکرات ایران و غرب و با بیان اینکه به اذعان و اعتراف طرف مقابل، متن پیشنهادی ایران منطقی است اما بخاطر کارشکنی آمریکا متن پیشنهادی ماه‌ها است مثل توپ بین ایران و غرب رد و بدل می شود، افزود: آمریکا تنها پاسخ و پیشنهادی را سازنده و منطقی می‌داند که مطالبات و منافع آمریکا تامین شود و اگر مطالبات و منافع ایران تامین شود، منطقی نیست.

پیاده‌روی اربعین مظهر اتحاد است

امام جمعه خرمدره هم در خطبه‌های این هفته با اشاره به همایش جهانی پیاده‌روی اربعین گفت: پیاده‌روی اربعین مظهر اتحاد، همدلی و الفت بین مسلمانان و به ویژه پیروان اهل بیت (ع) شده و با ساماندهی منتظران ظهور حضرت مهدی (عج) جهان را آماده حضور آن حضرت می‌‌کند.

حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور به نگرانی مخالفان و دشمنان اهل بیت (ع)‌ و ایران اسلامی و سکوت مرگ بار رسانه‌های غربی در برابر همایش جهانی پیاده روی اربعین و عظمت آن اشاره و تصریح کرد: این سکوت  در حالی صورت می‌گیرد که این رسانه‌ها خبرهای بی‌ارزشی مانند مدل لباس یک سلبریتی را با آب و تاب منتشر می‌کنند.

مسؤولین مطالبات گندم‌کاران را پرداخت کنند

همچنین خطیب جمعه ماهنشان با اشاره به پیشرو بودن اربعین و با بیان اینکه اربعین در واقع اسم رمز دوام و بقای حماسه حسینی است و با اشاره به پیاده‌روی اربعین که بزرگترین اجتماع دینی در  جهان است، افزود: جهان اجتماعی با این خصوصیات و با این کیفیت نظیر و شبیهی برای آن نمی‌شناسد.

حجت‌الاسلام محمدرضا علی‌اکبری ادامه داد: این بزرگترین راهپیمایی جهان علیه دستگاه استکبار و کفر و شرک و یک استغاثه جهانی برای ظهور منجی و دعوت از منجی بشریت است.

وی با گلایه از عدم پرداخت مطالبات گندم‌کاران و با بیان اینکه  قشر کشاورز به لحاظ اقتصادی شکننده است، افزود: مسؤولینn> باید هر چه زودتر نسبت به پرداخت مطالبات گندم‌کاران اقدام کنند.

لزوم توجه به وضعیت کارگران فصلی در طارم

امام جمعه آب‌بر هم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه به کاهش شیوع ویروس کرونا اشاره و اظهار کرد: مردم باید نسبت به برگزاری مراسم‌های خود در مساجد اقدام کنند تا خدایی نکرده مساجد در غربت قرار نگیرند.

حجت‌الاسلام مهدی منصوری به قرار گرفتن در بازه زمانی برداشت زیتون اشاره و تصریح کرد: این فصل حضور کارگران فصلی موجب افزایش نیاز به مسکن و همچنین پخت نان بیشتر می‌شود که باید مد نظر مسؤولانn> قرار گیرد.

انتهای> پیام/73004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول