اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

اتصال 13 روستای خراسان شمالی به شبکه ملی اطلاعات

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی گفت: همزمان با اتصال 358 روستای بالای ۲۰ خانوار کشور به شبکه ملی اطلاعات با دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، 13 روستای خراسان شمالی به این شبکه پیوستند.

اتصال 13 روستای خراسان شمالی به شبکه ملی اطلاعات

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، پیش از ظهر امروز سید علی مرتضوی، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهارکرد: آیین رونمایی از اتصال ۳۵۸ روستای بالای ۲۰ خانوار کشور به شبکه ملی اطلاعات برگزار شد.

وی گفت: در این آیین ۱۳ روستای استان ( روستاهای جلفدره، قوش تپه و اسفروج شهرستان راز و جرگلان، سنجد شهرستان شیروان، زوعلیا، کاستان، قره قانلو، دالق تپه، گرگز تازه یل، گرمک شهرستان مانه و سملقان،قزلقان و محمودی شهرستان اسفراین و .... ) به شبکه ملی اطلاعات پیوستند.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی افزود: به واسطه این اتصال در مجموع یک هزار و ۸۶۶ خانوار با حدود شش هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت از ارتباطات پایدار و پرسرعت برخوردار شدند.

وی بیان کرد: برای اتصال و بهره مندی این مناطق، از محل اعتبارات طرح توسعه خدمات عمومی اجباری روستایی (یو.اِس.اُ) ۳ سایت تلفن همراه جدید در استان احداث و۷ سایت ارتقا تکنولوژی یافته اند.

شایان ذکر است بر اساس این گزارش، از زمان آخرین افتتاح پروژه اتصال روستاهای بالای بیست خانوار به شبکه پرسرعت و پایدار که در ۲۸ اردیبهشت امسال با دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اتفاق افتاد، عملیات اجرایی این پروژه همچنان با سرعت ادامه دارد.

از ابتدای خرداد تا انتهای مرداد امسال ۳۵۸ روستای جدید در اقصی نقاط ایران عزیز که عموماً دارای مسیرهای صعب العبور و فاقد زیرساخت مناسب هستند، به شبکه ملی اطلاعات پیوستند که در مجموع آنها ۳۴ هزار و ۲۹۲ خانوار با حدود ۱۱۷ هزار نفر جمعیت از ارتباطات پایدار و پرسرعت برخوردار شدند.

انتهای‌پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول