به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، فاطمه محمدبیگی در جریان بازدید از دفتر خبرگزاری فارس ضمن گرامیداشت هفته خبرنگار اظهار کرد: خبرگزاری فارس از رسانه های فعال و پای کار استان میباشد که در تحولات و رویدادهای جاری عملکرد خوبی داشته است.
وی افزود: ما در مجلس یازدهم تلاش کردیم تا کمیسیون محور عمل کنیم و در این راستا موضوع محورانه به تشکیل کمیته ها پرداختیم.
نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کمیته جمعیت در یک عملکرد موفق به قانون گذاری طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده پرداخت و ظرف مدت کمتر از یک سال خانواده محوری عملیاتی شد.
محمدبیگی عنوان کرد: در تیر ماه ۱۴۰۰ با بررسی هایی که صورت گرفت نیاز به الکترونیکی کردن حوزه سلامت بیش از پیش احساس شد تا بتوان به وسیله آن نیازهای جمعیتی، بیماری های مختلف و آمار های تحلیلی دقیق و بسیاری از موارد دیگر را به دست آورد.
وی عنوان کرد: اجرایی کردن طرح سلامت الکترونیک موجب می شود تا ذخیره منابع داشته باشیم و از فساد، درخواست های نابه جای پاراکلینیکی و آمار آزمایشات کاسته شود.
وی اضافه کرد: به همت کمیته سلامت الکترونیک بودجه ۷۰۰ میلیارد تومانی را مصوب کردیم تا بتوانیم در حوزه سلامت الکترونیک قدم های موثری را برداریم.
نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بر اساس این طرح، امضای الکترونیکی را در بستر اپلیکیشن برای پزشکان در نظر گرفتیم که بتوانند با حفظ اطلاعات محرمانه، بیمار فرآیند سلامت بیمار را بررسی و برای بیمار نسخه تجویز کنند.
وی اعلام کرد: تاکنون ۱۱۴ هزار و ۵۳۱ کارت هوشمند برای پزشکان صادر شده که بنا داریم تا ادامه دار باشد.
نماینده قزوین، البرز و آبیک گفت: این طرح نه تنها برای مردم قزوین بلکه برای سهولت ۸۵ میلیون ایرانی است که اجرایی شدن آن بسیاری از مشکلات را رفع می کند.
وی عنوان کرد: سازمان نظام پزشکی مکلف است ظرف سه ماه در کلیه فرآیندهای الکترونیک خرید خدمات سلامت، از طریق سامانه های خود «هویت و اصالت پزشکان و امضای الکترونیک» آنها را مطابق با قانون تجارت الکترونیک و با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان ها، شرکت ها و موسسات بیمه گر کنترل و پایش کند.
وی بیان کرد: سامانه مدیریت کارت هوشمند با قابلیت امضای دیجیتال امن قابل استناد برای ارائه دهندگان خدمات سلامت می باشد، همچنین مدیریت برخط پروانه طبابت مربوطه و اتصال به بخش های صدور، ابطال، تمدید و ارائه سرویس های استعلام مورد نیاز ذینفعان در بستر دیتا از جمله وظایف سازمان در اجرای طرح نسخه الکترونیک است.
وی اعلام کرد: ارائه سرویسهای پایش برخط وضعیت صلاحیت های حرفهای ارائه دهندگان خدمات سلامت مبتنی بر استانداردهای امضای الکترونیکی، اطلاع رسانی و راهنمایی ارائه دهندگان خدمات سلامت در استفاده از ابزارهای الکترونیکی برای تولید نسخه الکترونیکی و پیگیری آن، تعامل با ارائه کنندگان خدمات سلامت به منظور رعایت چارچوب های طرح نسخه الکترونیک، نگهداشت چرخه حیات کار امضای الکترونیکی و کارت هوشمند شامل صدور، تمدید، ابطال، دسترسی پذیری و راه های جایگزین از دیگر وظایف سازمان در ضوابط اجرایی طرح نسخه الکترونیک است.
نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: ما تمام تلاش خود را جهت حل مشکلات مردم به کار می بریم و امیدواریم در فضای استان نیز تعامل و هماهنگی بین دستگاه ها جهت پیشبرد اهداف نظام و حل مشکلات مردم به کار گرفته شود.
انتهای پیام/