اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

هدفمندی نظام دارویی و پیشگیری از فساد با اجرای طرح سلامت الکترونیک/ ۱۱۴ هزار کارت هوشمند برای پزشکان صادر شد

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس گفت: اجرای طرح سلامت الکترونیک موجب می‌شود تا ذخیره منابع داشته باشیم و از فساد، درخواست های نابه جای پاراکلینیکی و آمار آزمایشات کاسته شود.

هدفمندی نظام دارویی و پیشگیری از فساد با اجرای طرح سلامت الکترونیک/ ۱۱۴ هزار کارت هوشمند برای پزشکان صادر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، فاطمه محمدبیگی در جریان بازدید از دفتر خبرگزاری فارس ضمن گرامیداشت هفته خبرنگار اظهار کرد: خبرگزاری فارس از رسانه های فعال و پای کار استان می‌باشد که در تحولات و رویدادهای جاری عملکرد خوبی داشته است.

وی افزود: ما در مجلس یازدهم تلاش کردیم تا کمیسیون محور عمل کنیم و در این راستا موضوع محورانه به تشکیل کمیته ها پرداختیم.

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کمیته جمعیت در یک عملکرد موفق به قانون گذاری طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده پرداخت و ظرف مدت کمتر از یک سال خانواده محوری عملیاتی شد.

محمدبیگی عنوان کرد: در تیر ماه ۱۴۰۰ با بررسی هایی که صورت گرفت نیاز به الکترونیکی کردن حوزه سلامت بیش از پیش احساس شد تا بتوان به وسیله آن نیازهای جمعیتی، بیماری های مختلف و آمار های تحلیلی دقیق و بسیاری از موارد دیگر را به دست آورد.

وی عنوان کرد: اجرایی کردن طرح سلامت الکترونیک موجب می شود تا ذخیره منابع داشته باشیم و از فساد، درخواست های نابه جای پاراکلینیکی و آمار آزمایشات کاسته شود.

وی اضافه کرد: به همت کمیته سلامت الکترونیک بودجه ۷۰۰ میلیارد تومانی را مصوب کردیم تا بتوانیم در حوزه سلامت الکترونیک قدم های موثری را برداریم.

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بر اساس این طرح، امضای الکترونیکی را در بستر اپلیکیشن برای پزشکان در نظر گرفتیم که بتوانند با حفظ اطلاعات محرمانه، بیمار فرآیند سلامت بیمار را بررسی و برای بیمار نسخه تجویز کنند.

وی اعلام کرد: تاکنون ۱۱۴ هزار و ۵۳۱ کارت هوشمند برای پزشکان صادر شده که بنا داریم تا ادامه دار باشد.

نماینده قزوین، البرز و آبیک گفت: این طرح نه تنها برای مردم قزوین بلکه برای سهولت ۸۵ میلیون ایرانی است که اجرایی شدن آن بسیاری از مشکلات را رفع می کند.

وی عنوان کرد: سازمان نظام پزشکی مکلف است ظرف سه ماه در کلیه فرآیندهای الکترونیک خرید خدمات سلامت، از طریق سامانه های خود «هویت و اصالت پزشکان و امضای الکترونیک» آنها را مطابق با قانون تجارت الکترونیک و با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان ها، شرکت ها و موسسات بیمه گر کنترل و پایش کند.

وی بیان کرد: سامانه مدیریت کارت هوشمند با قابلیت امضای دیجیتال امن قابل استناد برای ارائه دهندگان خدمات سلامت می باشد، همچنین مدیریت برخط پروانه طبابت مربوطه و اتصال به بخش های صدور، ابطال، تمدید و ارائه سرویس های استعلام مورد نیاز ذینفعان در بستر دیتا از جمله وظایف سازمان در اجرای طرح نسخه الکترونیک است.

وی اعلام کرد: ارائه سرویس‌های پایش برخط وضعیت صلاحیت های حرفه‌ای ارائه دهندگان خدمات سلامت مبتنی بر استانداردهای امضای الکترونیکی، اطلاع رسانی و راهنمایی ارائه دهندگان خدمات سلامت در استفاده از ابزارهای الکترونیکی برای تولید نسخه الکترونیکی و پیگیری آن، تعامل با ارائه کنندگان خدمات سلامت به منظور رعایت چارچوب های طرح نسخه الکترونیک، نگهداشت چرخه حیات کار امضای الکترونیکی و کارت هوشمند شامل صدور، تمدید، ابطال، دسترسی پذیری و راه های جایگزین از دیگر وظایف سازمان در ضوابط اجرایی طرح نسخه الکترونیک است.

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: ما تمام تلاش خود را جهت حل مشکلات مردم به کار می بریم و امیدواریم در فضای استان نیز تعامل و هماهنگی بین دستگاه ها جهت پیشبرد اهداف نظام و حل مشکلات مردم به کار گرفته شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول