اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

اقامه نماز جمعه این هفته ساری به امامت حجت‌الاسلام شفیعی

نماز جمعه این هفته مرکز استان مازندران ۱۱ شهریور ماه به امامت حجت‌الاسلام سیدحسین شفیعی دارابی اقامه می‌شود.

اقامه نماز جمعه این هفته ساری به امامت حجت‌الاسلام شفیعی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، نماز جمعه این هفته ۱۱ شهریور ماه مرکز استان مازندران به امامت حجت‌الاسلام سیدحسین شفیعی دارابی اقامه می‌شود.

در ادامه بخشی از رزومه آموزشی - پژوهشی سیدحسین شفیعی دارابی را می‌خوانیم؛

سیدحسین شفیعی دارابی ۲۱ فروردین سال ۳۸ در خانواده‌ای مذهبی و کشاورز در روستای مذهبی و انقلابی داراب‌کلای شهرستان میاندورود استان مازندران متولد شد.

فراگیری دروس حوزوی را ابتدا از محیط خانه و سپس در حوزه علمیه جعفریه داراب‌کلا که تحت مدیریت مرحوم آیت‌الله داراب‌کلایی اداره می‌شد، آغاز کرد؛ پس از آن به حوزه علمیه مشهد و قم مهاجرت کرد و از محضر اساتید معروف این دو مرکز مهم حوزوی و دینی بهره جست.

وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در کنار اشتغال به دروس حوزوی، به فراگیری علوم دانشگاهی پرداخت و پس از دفاع از رساله علمی خود با نمره عالی («رابطه باطن با ظاهر قرآن») مؤفق به اخذ مدرک دکتری در رشته «تفسیر و علوم قرآنی» شده است و اکنون علاوه بر تدریس سطوح عالی در حوزه علمیه قم، عضو هیات علمی جامعه المصطفی (ص) و استادیار دانشگاه مجازی المصطفی (ص) است.

وی صاحب تألیف ده‌ها مقاله و چندین کتاب و ارزیاب تعداد زیادی از مقالات کنگره‌های بین‌المللی و مجلات علمی حوزوی و دانشگاهی است و تا کنون، عهده دار مسولیت راهنمایی، مشاوره و داوری بیش از ۳۰۰ پایان‌نامه سطح ۳ و رساله‌های علمی در مقطع دکترا بوده است؛ بدین جهت، سال گذشته، از ناحیه مسوولان دانشگاه مذکور به‌عنوان پژوهشگر برتر انتخاب شده و مورد تقدیر قرار گرفت.

حجت‌الاسلام شفیعی دارابی  عضو انجمن مبلغان نخبه کشوری است و بارها از ناحیه بعثه مقام معظم رهبری و سازمان ارتباطات اسلامی، به عنوان مبلغ دینی به کشورهای عراق، عربستان، سوریه، روسیه و از بکستان، و سایر اعزام شده است.

ایشان این توفیق را داشت که از ناحیه مسوولان امور رحانیون بعثه مقام معظم رهبری، در دو نوبت به عنوان روحانی برتر کاروان‌ها انتخاب شود و مورد تمجید قرار گیرد.

وی به مدت ۳ سال، مدیریت گروه مطالعات قرآنی دانشگاه مجازی المصطفی (ص) را عهده‌دار بوده است؛ و حدود ۱۰ سال است که مدیریت گروه علمی آموزشی تفسیر و علوم قرآن جامعه الزهرا (س) را به عهده دارد.

حجت‌الاسلام شفیعی دارابی اولین مدیری است که به‌صورت رسمی مؤفق به راه‌اندازی سطح ۴ (مقطع دکتری) در رشته تفسیر با دو گرایش «علوم و معارف قرآن»، و «تفسیر تطبیقی» در این مجموعه آموزشی و تربیتی مهم شده است.

وی از جمله چهره‌های حوزوی فعال در عرصه مجازی محسوب می‌شود و عضو چندین گروه علمی پژوهشی حوزوی و دانشگاهی است و با نگارش نوشته‌های دینی کارآمد، مشغول به انجام رسالت جهاد تبیینی خود در حوزه‌های اعتقادی، فرهنگی، سیاسی، اخلاقی، و سایر و پاسخ‌دهی از شبهات در حوزه‌های یادشده است.

حضور در کنار رزمندگان اسلام (در دوران دفاع مقدس) و همراهی با نیروهای انقلابی معتقد به مکتب امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری، و تلاش در جهت حفظ و تقویت آرمان‌های به حق شهیدان، از جمله ویژگی‌های بارز ایشان محسوب می‌شود.

به گزارش فارس، از سوی آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی کارنامی به‌عنوان امام جمعه موقت مرکز استان معرفی و نماز جمعه ۱۹ مرداد به امامت ایشان اقامه شد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج


 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول