اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

تمدید گذرنامه‌های منقضی شده از 10 سال قبل برای زائران اربعین

رئیس اداره اتباع و گذرنامه استان زنجان با اشاره به امکان تمدید اعتبار گذرنامه‌هایی که تاریخ صدور آن‌ها از 10 سال قبل منقضی شده، مواردی از دیگر شرایط مرتبط با امور گذرنامه را تشریح کرد.

تمدید گذرنامه‌های منقضی شده از 10 سال قبل برای زائران اربعین

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حسین مظفری امرور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برابر اعلام سازمان پلیس امنیت عمومی فراجا با توجه به تقاضای زیاد زائران برای پیاده‌روی اربعین و برای تسهیل در امر دریافت گذرنامه تمهیداتی اندیشیده شده است.
 
رئیس اداره اتباع و گذرنامه استان زنجان افزود: متقاضیان می‌توانند با در دست داشتن گذرنامه خود به ادارات گذرنامه در سراسر استان مراجعه و نسبت به تمدید گذرنامه خود اقدام کنند که شرط تمدید، سالم بودن گذرنامه و تاریخ صدور آن‌ها از 1391یک شهریور 1391 است و درخواست گذرنامه جدید در دفاتر پلیس + 10 نداده باشند.
 
وی در خصوص افرادی که گذرنامه قابل تمدید ندارند نیز این امیدواری را داد که می‌توانند به دفاتر پلیس +10 مراجعه و نسبت به صدور برگ تردد ویژه اربعین اقدام کنند.
 
مظفری خاطر نشان کرد: بانوان و فرزندان زیر سن 18 سال بایستی قبل از مراجعه به ادارات گذرنامه به دفاتر اسناد رسمی مراجعه و نسبت به کسب رضایت محضری از همسر اقدام کنند.
 
رئیس اداره اتباع و گذرنامه استان زنجان به وضعیت مشمولان نیز اشاره کرد و افزود: افرادی که دارای معافیت تحصیلی بوده مانند طلاب، دانشجویان و دانش‌آموزان بایستی از طریق سامانه سخا نسبت به ثبت‌نام و اخذ مجوز تردد به کشور عراق اقدام کنند.
 
وی مهلت این تمدید اعتبار را 6 ماه و تنها برای کشور عراق دانست و گفت: برای تکریم ارباب رجوع و کاهش تردد به مرکز استان در همه شهرستان‌ها نیز این امکان به وجود آمده و مراجعین می‌توانند به پلیس امنیت عمومی شهرستان خود مراجعه و نسبت به تمدید گذرنامه خود اقدام کنند
 
مظفری تصریح کرد: برای رفاه حال زائران اربعین حسینی(ع) مقرر شده تا گذرنامه‌های فاقد اعتبار، به صورت رایگان توسط پلیس ممهور شوند تا مشکل خاصی برای زائران ایجاد نشود.

انتهای پیام/۷۳۰۰۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول