اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

برگزاری همایش محافل تجاری تاجیکستان و کره جنوبی در «دوشنبه»

سفارت کره جنوبی در دوشنبه از برگزاری همایش محافل تجاری این کشور و تاجیکستان، خبر داد.

برگزاری همایش محافل تجاری تاجیکستان و کره جنوبی در «دوشنبه»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، 5 سپتامبر امسال به میزبانی تاجیکستان در شهر دوشنبه همایش محافل تجاری این کشور و کره جنوبی برگزار می‌شود.

انتظار می‌رود در این رویداد بیش از 20 شرکت کره‌ای فعال در شهرهای مختلف قزاقستان و روسیه شرکت کنند.

سفارت کره جنوبی در دوشنبه با اعلام این مطلب هدف از برگزاری این همایش را ایجاد شرایط برای شرکت‌های کره‌ای علاقمند به بازار تاجیکستان و ایجاد همکاری و شبکه حمایتی بین دولت تاجیکستان و شرکت‌های کره‌ای عنوان کرده است.

با توجه به گزارش‌های سالانه نهاد سرمایه گذاری تاجیکستان، سرمایه گذاری کره جنوبی در اقتصاد این کشور عملا وجود ندارد.

تاجیکستان در طول استقلال بارها تلاش کرده است تا سرمایه گذاری‌های کره جنوبی را جذب کند، اما تاکنون در این راستا  موفق نشده است.

در پایان آگوست 2020 کمیته دولتی سرمایه گذاری با انجمن «کاشومو» (انجمن فناوری هوشمند کره)، که بیش از 180 شرکت معتبر کره‌ای عضو آن هستند، تفاهم نامه‌ای امضا کردند.

این سند سرمایه گذاری شرکت‌های کره‌ای در اجرای پروژه‌های مختلف سرمایه گذاری مشترک در تاجیکستان در زمینه‌های مانند ساخت و ساز، صنعت، انرژی، فناوری اطلاعات و ارتباطات را در نظر گرفته است.

اما از آن زمان تاکنون سند به امضا رسیده به عنوان یک «یادداشت» باقی مانده است. بین تاجیکستان و کره جنوبی روابط ناچیزی تجاری وجود دارد.

بنابر داده‌های خدمات آمار تاجیکستان در ماه‌های ژانویه – ژوئیه امسال حجم کلی تجارت متقابل بین این کشورها حدود 27.3 میلیون دلار را تشکیل داده است که 1.2 درصد بیشتر از زمان مشابه سال گذشته است.

99.3 درصد از کل تجارت دوجانبه تاجیکستان و کره جنوبی را واردات محصولات کالاهای کره‌ای تشکیل می‌دهد.

گفتنی است که در هفته گذشته (25 آگوست) «ذوقی ذوقی زاده» وزیر توسعه اقتصادی و تجارت تاجیکستان با سفیر کره جنوبی دیدار و در مورد امکان گسترش همکاری‌های تجاری و اقتصادی از جمله ارتباطات سرمایه گذاری بین دو کشور  بحث و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول