اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

مرکز نوآوری بندرخمیر افتتاح شد

در ششمین روز از هفته دولت در بندرخمیر، مرکز نوآوری بندرخمیر وابسته به پارک علم و فناوری هرمزگان با حضور فرماندار خمیر، رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان، شهردار و اعضای شورای اسلامی این شهر و جمعی از مسئولان محلی افتتاح شد.

مرکز نوآوری بندرخمیر افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرخمیر، میرهاشم خواستار فرماندار شهرستان خمیر ظهر امروز در آیین افتتاح  مرکز نوآوری، اظهار داشت: یکی از نیازهای شهرستان جهت سرعت بخشیدن به توسعه اقتصادی و علمی، راه اندازی مرکز نوآوری در بندرخمیر بود که خوشبختانه امروز همزمان با هفته دولت این مرکز افتتاح و راه اندازی شد.

وی افزود: با توجه به جایگاه و ظرفیت های شهرستان خمیر در حوزه های مختلف از جمله کشاورزی ، صنعت و معدن، گردشگری و... ، راه اندازی این مرکز در کنار سایر مراکز علمی بندرخمیر می‌تواند تحول بزرگی در حوزه علمی و پژوهشی و همچنین کسب و کارهای دانش بنیان ایجاد کند.

فرماندار خمیر در ادامه با اشاره به وجود استعدادهای فراوان در بندرخمیر، خواستار ایجاد واحدهای رشد و فناور در این شهرستان در آینده نزدیک شد و ابراز امیدواری کرد با استقرار این واحدها شاهد رونق و حمایت بیشتری از صاحبان ایده، نخبه‌ها و مخترعین و مبتکرین بندر خمیری باشیم و افراد صاحب ایده بتوانند با حمایت این مراکز، ایده‌های خود را به محصول تبدیل کنند.

علیرضا نصیری رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان نیز از پیگیری های مسئولان شهرستانی و همچنین شهروندان بندرخمیر جهت راه اندازی مرکز نوآوری در این شهر قدردانی کرد و خاطر نشان کرد: پارک علم و فناوری در استان یک دستگاه دولتی جوان است و یکی از برنامه های این دستگاه ، ایجاد مراکز نوآوری در تمام مناطق استان و همچنین توسعه این مراکز در این شهرستان ها است.

وی همچنین در خصوص ایجاد واحدهای رشد در بندرخمیر نیز گفت:ایجاد مرکز رشد در بندرخمیر دارای جنبه های مختلفی است که یک بخش از آن مربوط به ایجاد زیرساخت ها است.

علیرضا نصیری ادامه داد: با توجه به اینکه فضا برای این امر مهیا می باشد امیدواریم با حمایت های مسئولان محلی و کمک در جهت جذب منابع ، در آینده نه چندان دور شاهد ایجاد واحدهای رشد در بندرخمیر باشیم.

شهردار بندرخمیر نیز گفت: بندرخمیر دارای جوانان نخبه و مخترعین زیادی است که برخی از آنان در جشنواره‌های مختلف اختراعات و نوآوری موفق به کسب رتبه شده اند و با راه اندازی این مرکز ، قطعاً شاهد موفقیت های بیشتری از این جوانان در حوزه ثبت اختراع و کسب و کارهای دانش بنیان خواهیم بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول