اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تأکید امام جمعه سمنان بر ترغیب کودکان به کتابخوانی با شیوه‌های نوین

امام جمعه سمنان با بیان اینکه باید با ارائه شیوه‌های جدید و ایجاد جذابیت نونهالان و کودکان را به کتابخوانی ترغیب و تشویق کرد، گفت: هیچ ‌چیزی جای کتاب را نمی‌گیرد.

تأکید امام جمعه سمنان بر ترغیب کودکان به کتابخوانی با شیوه‌های نوین

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام ‌جمعه سمنان صبح امروز هم‌زمان با ایام گرامیداشت هفته دولت از کتابخانه مرکزی سمنان بازدید کرد.

وی ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع کتابداران، کتاب‌خوانان و اهالی فرهنگ گفت: کتابخانه‌های عمومی سرمایه عظیم و نماد توسعه فرهنگی یک جامعه هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه کتاب بزرگ‌ترین عامل صیانت و نگهداری از اندیشه‌ها و علم دانشمندان است، گفت: هر چند امروز امکانات دیجیتالی در کتابخانه‌ها و جامعه فراهم ‌شده است و کتاب‌ها از این طریق ارائه می‌شود؛ اما هیچ ‌چیزی جای کتاب را نمی‌گیرد.

مطیعی تصریح کرد: علم با تمام ارزش‌های ذاتی که دارد، اگر انتقال نیابد و محبوس بماند کوچک‌ترین ارزشی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: کتاب و نگارش آن از مسائل مهمی است که باید بیش ‌از پیش موردتوجه قرار گیرد تا با ترویج علوم و اندیشه‌های گذشتگان رشد فکری و علمی جامعه را شاهد باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان در بازدید از بخش کتابخانه کودک، خواستار توجه خاص به نونهالان و کودکان شد و افزود: با ارائه شیوه‌های جدید و ایجاد جذابیت این قشر از جامعه را به کتابخوانی ترغیب و تشویق کنیم.

مطیعی اضافه کرد: مطالعه کتاب محاسن زیادی دارد، کتاب رفیق خوبی است و به انسان روحیه می‌دهد؛ البته باید توجه داشت که کتاب با محتوا و خوب باشد، کتاب خوب مانند استاد خوب است.

محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان نیز در این بازدید به معرفی بخش‌های مختلف کتابخانه مرکزی سمنان و نحوه ارائه خدمات به مراجعان پرداخت و افزود: باید فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی را به‌عنوان یک اصل در جامعه گسترش دهیم.

وی اضافه کرد: برای دست‌یابی به این مهم نه‌تنها مجموعه کتابخانه‌های عمومی بلکه تمامی دستگاه‌های اجرایی با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب و در راستای لبیک‌گویی به دغدغه‌های کتاب‌محور مقام معظم رهبری باید در این مسیر همکاری، همراهی و هم‌افزایی لازم را داشته باشند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با اشاره به اهمیت مطالعه و کتاب‌خوانی در ارتقای فرهنگ جامعه، از زحمات تمامی همکاران کتابخانه‌های عمومی در شهرستان‌ها که با وجود محدودیت‌ها، فعالیت‌های ارزشمندی انجام می‌دهند، تقدیر و تشکر کرد.

طاهریان مردم استان سمنان را نیز علاقه‌مند به کتاب و کتاب‌خوانی دانست و بیان کرد: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با استفاده از تمامی ظرفیت‌های خود می‌کوشد تا سهم به‌سزایی در افزایش دانش و آگاهی مردم از طریق سوق به سمت فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی داشته باشد.

انتهای پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول