اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

کتاب «سمنی آسِمُن پی» با هدف حفظ زبان سمنانی نقد و بررسی شد

کتاب «سمنی آسِمُن پی» در دوازدهمین نشست کتاب‌خوان در حوزه فرهنگ و زبان سمنانی مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

کتاب «سمنی آسِمُن پی» با هدف حفظ زبان سمنانی نقد و بررسی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، دوازدهمین نشست کتاب‌خوان در حوزه فرهنگ و زبان سمنانی صبح امروز با حضور اساتید، شاعران و شهروندان سمنانی در فرهنگسرای امید خانواده سمنان برگزار شد.

امیر نجم سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان اظهار کرد: این نشست بنا به درخواست شاعران و نویسندگان سمنانی در حوزه فرهنگ و زبان سمنانی در راستای زنده نگه داشتن فرهنگ و زبان سمنانی برگزار شد.

وی افزود: در این نشست کتاب «سمنی آسمن پی» که مجموعه اشعار ۲۵ شاعر سمنانی با موضوع وطن، شهید و انقلاب اسلامی است و به همت بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان و مؤسسه فرهنگی هنری سمن بویان سمنان گردآوری شده به حضار در جمع اهدا شد.

 سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان بیان کرد: حفظ و تقویت فرهنگ و زبان سمنانی عامل صیانت از هویت اجتماعی و زمینه‌ای برای انسجام عمومی، وفاق ملی، عامل دوستی‌ها و تعاملات فرهنگی، توسعه گردشگری و معرفی تاریخ و فرهنگ اصیل منطقه‌ای به مردمان سایر مناطق در اقصی نقاط است.

به گزارش فارس؛ کتاب سمنی آسمن پی با حضور شاعران، نویسندگان و شهروندان سمنانی مورد نقد و بررسی قرار گرفت و علی دولتیان نویسنده و پژوهشگر سمنانی موضوعاتی از این کتاب در جمع حضار ارائه کرد.

همچنین محسن ذوالفقاری، ابوالفضل اعوانی، مصطفی ترحمی و مجید صبوری شعرهای این کتاب را به نمایندگی از شاعران این اثر در میان جمع خواندند و گروه سرود «سمنی زکی» شعر «ایران» از کتاب سمنی آسمن را در حضور شهروندان اجرا کردند.

در پایان این نشست ادبی توسط سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان به مناسبت گرامیداشت میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختران به تمامی دختران هدایایی اهدا شد.

انتهای پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول