اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

افزایش ۴۳ درصدی ترافیک جاده‌ای در خراسان‌شمالی

رئیس اداره مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌شمالی از افزایش ۴۳ درصدی ترافیک در ورودی و خروجی استان طی ۵ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

افزایش ۴۳ درصدی ترافیک جاده‌ای در خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، عصر امروز امین بهزادنیا، رئیس اداره مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: در ۵ ماه گذشته بیش از ۴۷ میلیون و ۵۷۳ هزار وسیله نقلیه در محورهای برون شهری استان تردد کردند که طی این مدت محور شیروان - بجنورد و بالعکس با بیش از ۲ میلیون و ۹۹۷ هزار تردد، پرترافیک ترین محور است.

وی گفت: در این بازه زمانی، بیش از ۴ میلیون و ۲۴۷ هزار خودرو وارد و بیش از ۴ میلیون و ۲۲۷ هزار خودرو از استان خارج شدند که در مقایسه با سال گذشته به ترتیب ۴۷.۴۹ و ۴۷.۰۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

رئیس اداره مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌شمالی بیشترین متوسط تردد روزانه در مرداد ماه امسال را مربوط به محور شیروان – بجنورد ( بجنورد )، اسفراین – بجنورد (بجنورد) و بالعکس دانست و افزود: محور دارای بیشترین تردد ( براساس نسبت ترافیک به ظرفیت محور) شامل چمن بید – جنگل گلستان (چشمه خان) و بالعکس و اسفراین – بجنورد (بجنورد) و محور صفی آباد – گراتی و بالعکس و سنخواست – جاجرم و بالعکس، دارای کمترین تردد ( بر اساس نسبت ترافیک به ظرفیت محور ) بوده است.

بهزادنیا همچنین محور دارای بیشترین سرعت متوسط در یک ماه گذشته را محور آشخانه – چمن بید (آشخانه) و فاروج – شیروان برشمرد و گفت: تردد ورودی و خروجی خراسان‌شمالی در مرداد ماه امسال به طور میانگین ۴۷ در صد افزایش یافته است.

وی با اشاره به این که حدود ۱۲ درصد تردد ورودی استان بیشتر از ۲ روز ماندگاری در استان داشته اند، ادامه داد: بیشترین تردد وسایل نقلیه از دیگر استان‌ها مربوط به خراسان رضوی (۲۷ درصد)، گلستان(۷ درصد) و تهران (۶ درصد) است.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول