اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

خراسان‌شمالی فقط ۵۰ دستگاه اتوبوس دارای شرایط اعزام زائران به سفر اربعین را دارد

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌شمالی با بیان اینکه در استان تنها ۵۰ دستگاه اتوبوس شرایط اعزام زائران به سفر اربعین را دارند گفت: موضوع مهمی که تا به امروز به جمع بندی نهایی در سطح کشور نرسیده است، نرخ کرایه هاست که با خبرهایی که از استان‌های هم جوار به دست ما رسیده، این نرخ به شدت بالا است.

خراسان‌شمالی فقط ۵۰ دستگاه اتوبوس دارای شرایط اعزام زائران به سفر اربعین را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ظهر امروز سعید سبحانی، معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌شمالی در جلسه ستاد اربعین خراسان شمالی اظهار کرد: دغدغه اصلی ما در این ایام موضوع کمبود ناوگان عمومی جهت حمل و نقل زائران است که موضوعی کشوری بوده و مختص خراسان شمالی نیست.

وی گفت: طبق تدابیر اندیشیده شده در ستاد کشوری اربعین در بهترین حالت روزی ۱۵۰ هزار نفر اعزام از طریق سازمان حمل و نقل عمومی انجام خواهد شد.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌شمالی افزود: در خراسان‌شمالی تنها ۵۰ دستگاه اتوبوس شرایط اعزام زائران به سفر اربعین را دارند.

سبحانی ادامه داد: موضوع مهمی که تا به امروز به جمع بندی نهایی در سطح کشور نرسیده است، نرخ کرایه هاست که با خبرهایی که از استان‌های هم جوار به دست ما رسیده، این نرخ به شدت بالا است.

وی اظهار داشت: در راستای رفع کمبود ناوگان عمومی در کشور و استان یکی از اقداماتی که در نظر گرفته شده این است که ساعت کار رانندگان از ۹ ساعت به ۱۲ ساعت تغییر و افزایش پیدا کند.

این مقام مسئول تصریح کرد: پیشنهاد شده است که در این ایام تمام خطوط درون کشور تعطیل شوند و ناوگان عمومی در اختیار حمل و نقل های ویژه اربعین قرار گیرد.

وی با بیان اینکه می توان از ناوگان‌های در اختیار دستگاه‌ها برای اربعین بهره برداری کرد، افزود: علاوه بر این اگر آمار دقیقی از سامانه سماح استخراج شود، قطعا می‌توان با برنامه ریزی دقیق تری نسبت به ارائه خدمات اقدام کرد.

سبحانی بیان کرد: نکته قابل توجه این است که در مرز مهران، به محض ورود ناوگان نوبت گیری می‌شود و در پارکینگ‌ها مستقر می‌شوند و به محض رسیدن کاروان از استان های مختلف با ناوگان استان ها برنامه ریزی و مسیر برگشت طی می‌شود.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول