اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

انجام 5 هزار نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی زنجان

مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: 5 هزار و 855 آزمون نمونه از واحدهای تولیدی استان زنجان انجام شده است.

انجام 5 هزار نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مرتضی واحد پور، مدیرکل استاندارد استان زنجان در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: سازمان استاندارد مرجع رسمی حاکمیتی در کشور بوده و عهده‌دار سیاست‌گذاری، حُسن نظارت و هدایت نظام استاندارد و نیز اطمینان‌بخشی به کیفیت کالاها و خدمات است.

مدیرکل استاندارد استان زنجان با اشاره به برخی از اقدامات صورت گرفته توسط این اداره کل گفت: از جمله فعالیت‌های این اداره کل صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری به تعداد ۹۵ مورد، تمدید پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری به تعداد ۴۷۹ مورد و صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد تشویقی به تعداد ۴ مورد از جمله آن است.

وی با اشاره به یک هزار و 298 صدور گواهی‌نامه ایمنی آسانسور، اضافه کرد: تعداد بازرسی مراکز عرضه لوازم خانگی 2 هزار و 525 مورد و 3 هزار و 557 نمونه‌برداری از مراکز تولیدی انجام شده است.

واحد پور با اشاره به بازرسی، نمونه‌برداری و آزمون نمونه طرح طاها (تولید داخل)، اعلام کرد: اجرای 5 هزار و 855 آزمون نمونه مراکز تولیدی نیز از دیگر فعالیت‌های اداره‌کل استاندارد استان زنجان در طول یک سال گذشته است.

واحد پور به بحث آموزش از طریق این اداره کل نیز اشاره کرد و گفت: آموزش مدیران کنترل کیفیت، آموزش کارشناسان استاندارد و سایر آموزش‌های برون‌سازمانی از فعالیت‌های این اداره کل در حوزه آموزش بوده است.

مدیرکل استاندارد استان زنجان  با اشاره به ۱۲ مورد تدوین، درباره اندازه‌شناسی، اوزان و مقیاس‌ها اضافه کرد: همچنین 46 مورد اعلام جرم علیه واحدهای تولیدی متخلف به علت نداشتن پروانه و یک مورد اعلام جرم به علت جعل علامت استاندارد صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه صدور 20 گواهی ایزو 17025 در استان زنجان افزود: ایزو ۱۷۰۲۵ برای همه سازمان‌های مجری آزمون و کالیبراسیون قابل استفاده است.

واحدپور همچنین با اشاره با اشاره به ۲۳ مورد تمدید صلاحیت آزمایشگاه همکار استانی و ابطال تایید صلاحیت دو آزمایشگاه همکار استانی، اضافه کرد: محصولات دارای استاندارد اجباری به صورت مستمر پایش، ارزیابی و نمونه‌برداری می‌شوند.

مدیرکل استاندارد استان زنجان با اشاره به اینکه سازمان استاندارد قوه قهریه ندارد، اضافه کرد: وقتی چند ارگان متولی یک مسئله باشند، نمی‌توان انتظار داشت همه آزمایش‌ها زیر نظر آزمایشگاه‌های همکار ما انجام شود، از طرفی ما ابزار قضایی همانند پلمب نداریم، در صورت تخلف با اخطاریه به مراجع قضایی معرفی می‌کنیم.

معاون ارزیابی و انطباق اداره استاندارد استان زنجان در ارتباط با استانداردهای تدوین شده هم گفت:  از ۱۲ مورد تدوین، دو مورد در حوزه ساختمان، یک مورد حوزه برق، ۶ مورد پوشاک و باقی مربوط به ورزش، سیستم مدیریت کیفی و... بوده است.

واحدپور در ادامه افزود: نسبت به کیفیت طرح‌های آسفالت و مسکن ملی با آزمایشگاه‌های درون سازمانی و برون سازمانی نظارت انجام می‌شود.

انتهای پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول