اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

گذرنامه‌های زائران اربعین به صورت رایگان تمدید می‌شود

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی خراسان‌شمالی گفت: در راستای مساعدت و تسهیل روال اعزم زائران جهت شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین، گذرنامه‌هایی که تاریخ صدورآنها از ۱۳۹۱/۶/۶ به بعد باشد به صورت رایگان تمدید اعتبار خواهد شد.

گذرنامه‌های زائران اربعین به صورت رایگان تمدید می‌شود

سرهنگ غلامرضا قربانی، رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اعلام توافقات صورت گرفته بین پلیس جمهوری اسلامی و کشور عراق، اظهار کرد: در راستای مساعدت و تسهیل روال اعزام زائران جهت شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین، افرادی که تاریخ صدور گذرنامه آنها از ۱۳۹۱/۶/۶ به بعد می‌باشد و همچینین افرادی که گذرنامه آنها دارای اعتبار زیر ۶ ماه می‌باشد، می‌توانند گذرنامه‌های خود را به صورت رایگان تمدید کنند.

وی با اشاره به اینکه تمدید گذرنامه با این شیوه فقط در مرکز استان انجام می‌شود، گفت: همشهریان ساکن مرکز استان در بجنورد می‌توانند از فردا یکشنبه ۶ شهریور و در ساعت اداری و همچنین بعد از ظهر با مراجعه به اداره گذرنامه، به آدرس «انتهای خیابان مطهری، روبروی اداره زندان مرکزی بجنورد، جنب معاونت وظیفه عمومی، اداره گذرنامه» مراجعه کنند.

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی خراسان‌شمالی در خصوص سایر شهرستان‌ها نیز افزود: همشهریان ساکن شهرستان‌های استان نیز می‌توانند با مراجعه به پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان مراجعه کرده و درخواست تمدید اعتبار گذرنامه را بدهند.

وی تاکید کرد: گذرنامه‌های این افراد باید سالم، بدون مخدوشی، بدون پانج و پارگی باشند.

این مقام مسئول با اعلام اینکه مهر اعتبار گذرنامه در همان لحظه صادر می‌شود، گفت: مدت زمان روال انجام کار بستگی به تعداد مراجعات خواهد داشت و نهایتا اگر زمان بر باشد روال کار ۲۴ ساعت طول می‌کشد.

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی خراسان‌شمالی با تاکید بر اینکه صدور اعتبار فقط در مرکز انجام می‌شود، ادامه داد: در شهرستان‌ها درخواست‌های صدور تمدید به مرکز استان ارجاع می‌شود.

وی تصریح کرد: صدور مهر تمدید اربعین رایگان بوده و هزینه‌ای برای همشهریان نخواهد داشت.

قربانی در خصوص مدارک مورد نیاز جهت صدور اعتبار گذرنامه نیز اعلام کرد: تنها خود گذرنامه برای صدور مهر تمدید اعتبار کافی است.

وی در انتها در خصوص صدور گذر موقت برای زائرانی که فاقد گذرنامه می‌باشد نیز اعلام کرد: مقدمات اولیه جهت صدور گذر موقت نیز در حال انجام است و به زودی اعلام می‌شود و افراد می‌توانند با مراجعه به مراکز پلیس +۱۰ درخواست صدور گذر موقت بدهند. 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول