اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

گسترش همکاری محور دیدار مقامات ازبکستان و سازمان ملل

رئیس مجلس سنای ازبکستان و مدیر منطقه‌ای دفتر هماهنگی سازمان ملل متحد در اروپا و آسیای مرکزی در شهر «تاشکند» چشم انداز گسترش همکاری‌های متقابل را بررسی کردند.

گسترش همکاری محور دیدار مقامات ازبکستان و سازمان ملل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «تنزیلا ناربایوا» رئیس مجلس سنای ازبکستان و «گوی یئوپ سون» مدیر منطقه‌ای دفتر هماهنگی سازمان ملل متحد در اروپا و آسیای مرکزی در شهر «تاشکند» چشم انداز گسترش همکاری‌های متقابل را بررسی کردند.

طرفین در این دیدار مسائل و چشم انداز گسترش بیش از پیش همکاری‌ها بین ازبکستان و سازمان ملل متحد را بررسی و همکاری‌های سازنده در بسیاری از زمینه‌های توسعه از جمله اجرای اهداف توسعه پایدار دستور کار جهانی برای سازمان ملل متحد تا سال 2030 میلادی را بسیار ارزشمند خواندند.

تأکید شد که یک روش مثبت ساز و کار کنترل پارلمانی بر اجرای اهداف توسعه پایدار ایجاد، اقدامات سیستماتیک برای تقویت قوانین ملی و پایه سازمانی و قانونی، توسعه پایه‌های نهادی با در نظر گرفتن استانداردهای بین المللی در 16 مسیر در دست انجام است.

به نوبه خود «گوی یئوپ سون» ضمن قدردانی از استقبال گرم، بر تلاش‌های ازبکستان در اجرای اهداف توسعه پایدار در دستور کار جهانی تاکید کرد.

در این دیدار که در فضایی سازنده و عملی انجام شد، در مورد تشدید بیش از پیش همکاری‌ها با هدف حل مشکلات جهانی امنیت، توسعه پایدار، حمایت و پیشبرد حقوق بشر و همچنین تحکیم صلح تبادل نظر شد.

ازبکستان در تاریخ دوم مارس سال 1992 میلادی به عضویت سازمان ملل متحد پیوست و در تاریخ 24 اکتبر سال 1993 میلادی در تاشکند نمایندگی سازمان ملل متحد افتتاح شد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول