اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

افغانستان محور رایزنی مقامات سازمان ملل و ازبکستان

نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور افغانستان در شهر «تاشکند» با سرپرست وزارت امور خارجه ازبکستان دیدار و گفت و گو کرد.

افغانستان محور رایزنی مقامات سازمان ملل و ازبکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «مارکوس پوتزل» نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در افغانستان، رئیس هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) در شهر «تاشکند» با «ولادیمیر ناراف» سرپرست وزارت امور خارجه ازبکستان دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار چگونگی و چشم انداز گسترش همکاری‌های متقابل ازبکستان با سازمان ملل متحد و نهادهای آن از جمله با هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان بررسی شد.

نوراف گزارشاتی را در مورد اصلاحات در دست انجام در چارچوب استراتژی توسعه ازبکستان جدید برای سال‌های 2022-2026 میلادی که کاملاً با اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد مطابقت دارد، در اختیار پوتزل قرار داد.

طرفین در مورد اوضاع افغانستان تبادل نظر کردند.

 پوتزل ابتکارات «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان مبنی بر برگزاری نشست بین المللی در مورد افغانستان که تنظیم برخوردهای مشترک جامعه جهانی در ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان و بازسازی اقتصاد این کشور را در نظر دارد، بسیار ارزشمند خواند.

همچنین خاطرنشان شد که نشست کنونی بار دیگر بر نقش کلیدی و بی بدیل ازبکستان در حل و فصل اوضاع افغانستان تاکید می‌کند و گواه آن اعتراف جامعه بین المللی بر سهم واقعی طرف ازبکی در بازسازی اجتماعی-اقتصادی و زیرساختی افغانستان است.

به گفته رئیس یوناما، نشست تاشکند به یک پلتفرم موثر برای برقراری یک دیالوگ بین المللی موثر در مورد اجرای سریع درخواست‌های کلیدی جامعه جهانی توسط طرف افغان تبدیل شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول