اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

شهردار گنبدکاووس فعالیت‌های عمرانی را تشریح کرد/ از اختصاص بودجه به والیبال تا احداث شهربازی

شهردار گنبدکاووس گفت: امسال ۱۶ میلیارد تومان برای والیبال گنبدکاووس در نطر گرفته شده که از این مبلغ، ۹ میلیارد تومان از بودجه شهرداری و مابقی از طریق اسپانسر و سرمایه گذاران تامین می شود.

شهردار گنبدکاووس فعالیت‌های عمرانی را تشریح کرد/ از اختصاص بودجه به والیبال تا احداث شهربازی

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، سید علی اصغر موسوی شهردار گنبدکاووس ظهر امروز در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر گنبدکاووس در این دوره تلاش دارد تا با خدمات متوازن با سرعت بیشتری در توسعه شهر اقدام کند.

وی تصریح کرد: پروژه های زیادی در حوزه زیرساختی در دستور کار داریم و امید داریم تا پایان دوره ششم‌بتوانیم پروژه های خوبی را در گنبدکاووس به بهره برداری برسانیم.

شهردار گنبدکاووس خاطرنشان کرد: یکی از پروژه های مهم شهرستان احداث پایانه مسافربری بوده که این پروژه در سال‌های قبل مورد پیگیری قرار گرفته و به سرانجام نرسیده بود.

وی ادامه داد: پروژه پایانه مسافربری در مساحت حدود ۲/۵ هکتار در جنب بازار روس‌ها در حال انجام است. زیربنای این پروژه یکهزارو ۶۵۰ مترمربع بوده که تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و قرار است در کنار پایانه مسافربری رستوران، تعمیرگاه ماشین و فروشگاه رفاهی هم احداث شود. علاوه بر سالن مسافران، مکانی برای ساماندهی مسافرین و تردد درون شهری هم درنظر گرفته شده و با اعتبار مجموعا ۱۵ میلیارد تومان در دو سال، سال ۱۴۰۲ به بهره برداری می رسد.

موسوی احداث فرهنگسرای گنبدکاووس را یکی دیگر از پروژه های مهم برشمرد و گفت: این پروژه به مساحت یکهزارو ۸۶۸ مترمربع با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در سه طبقه در حال ساخت بوده و شامل سالن اجتماعات، کتابخانه، مدیریت، کلاس های آموزشی و غیره است. این پروژه با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان در هفته دولت سال اینده به بهره برداری رسیده و برای تجهیز آن سال اینده تامین اعتبار خواهد شد.

وی با اشاره به تصویب نهایی دو سازمان از سه سازمان پیشنهادی توسط شهرداری گنبدکاووس به کشور بیان کرد: سه سازمان فرهنگی ورزشی، عمران و بازافرینی و سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی به کشور پیشنهاد شد که دو سازمان فرهنگی ورزشی و بازافرینی شهری تصویب نهایی شده و در حال چیدمان ارکان شورا و هیات مدیره هستیم‌.سازمان توسعه و سرمایه گذاری نیز پروسه اداری خود در کشور را طی می‌کند و تا حدود ۸۰ درصد از مراحل آن انجام شده و پیش بینی می‌شود تا پایان سال به تصویب نهایی برسد.

 

شهردار گنبدکاووس ابراز کرد: در کنار فعالیت‌های عمرانی و شهری، شهرداری و شورای اسلامی شهر در حوزه های مختلف در حد توان خود کمک هایی انجام دادند که می توان به حوزه ورزش والیبال اشاره کرد. امسال برای ورزش والیبال ۱۶ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که مبلغ ۹ میلیارد تومان آن از طریق بودجه شهرداری و مابقی ان از طریق اسپانسر و سرمایه گذاران تامین خواهد شد.

وی بیان کرد: علاوه بر این کمک ها باشگاه شهرداری گنبدکاووس در حال تاسیس بوده تا رشته والیبال به شکل حرفه ای در این شهر دنبال شود و بتوانیم با شناسایی استعدادهای این حوزه، کودکان و نوجوانان والیبالیست را برای تیم اینده والیبال پرورش دهیم.

موسوی افزود: علاوه بر ورزش والیبال در سایر رشته های ورزشی نیز شهرداری کمک هایی انجام داده است. پیست اسکیت با استانداردهای جهانی به ابعاد ۵۰×۱۰۰ در مساحت پنج هزار مترمربع در حال احداث است که با بهره برداری از آن، گنبدکاووس می‌تواند میزبان مسابقات بین المللی و ملی باشد.

وی گفت: ساماندهی پارک داریوش در دستور کار بوده و این پارک در سه فازطی ۱۸ ماه کف پوش، احداث آبنما، ایجاد معابر و ایجاد فضای سبز انجام و به بهره برداری خواهد رسید.

شهردار گنبدکاووس ادامه داد: دو شهر بازی مسقف و مدرن در نظر گرفته شده که شهربازی مسقف در ورودی شهر از سمت آزادشهر ابتدای کمربندی صیاد شیرازی با انواع بازی‌های کامپیوتری و تجهیزات روز در حال ساخت است و شهربازی مدرن به مساحت ۱۱ هکتار با استقبال سرمایه گذار در حال رایزنی هستیم.

وی ابراز کرد: خانه محله در محله آسیب پذیر و کم برخوردار سیداباد و بدلجه به مساحت ۸۰۰ متر مربع و اعتبار ۸ میلیارد تومان در راستای گسترش فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و مشارکت مردم برای کاهش آسیب های اجتماعی در حال احداث بوده و پایان امسال به بهره برداری می رسد.

معتادان متجاهر در گنبدکاووس ساماندهی می‌شوند

رئیس شورای شهر گنبدکاووس در این نشست گفت: برای ساماندهی معتادان متجاهر شهرستان گنبدکاووس در حال ایجاد گرمخانه یا شلتر بوده و با توجه به افزایش سهمیه پذیرش معتادان در مراکز ترک اعتیاد از طریق بهزیستی از محل ماده ۱۶ توانستیم تعداد ۱۵ نفر سهمیه جذب کنیم.

رسول پایدار اظهار کرد: برای نخستین بار جشنواره اسب اصیل ترکمن با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر در نیمه دوم سال برگزار می شود و تلاش داریم در کنار برگزاری این جشنواره، نمایشگاه فروش اسب ترکمن و محصولات جانبی را نیز برپا کنیم.

وی تصریح کرد: برای ساماندهی دکه ها و زیباسازی فضای شهری تعداد ۲۲ دکه زیبا خریداری شده تا جایگزین دکه های فعلی در خیابان های اصلی شهر شود.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول