اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

پروژه فاضلاب گنبدکاووس پایان امسال به بهره برداری می‌رسد/ احداث کمپ ترک اعتیاد بانوان

معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس گفت: پروژه فاضلاب شهری گنبدکاووس در ۲۸ سال گذشته به صورت یک پروژه نیمه کاره و جزو مطالبه اصلی مردم مطرح بوده که امسال با تخصیص ۱۱۵ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

پروژه فاضلاب گنبدکاووس پایان امسال به بهره برداری می‌رسد/ احداث کمپ ترک اعتیاد بانوان

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، مهدی دهرویه عصر سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: در سفر رئیس جمهور به استان گلستان مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان برای ابرسانی به مناطق مرزی گنبدکاووس تخصیص یافته و امید داریم مشکلات عدیده برخی این منطقه مرزی که برخی از روستاهای ان فاقد اب شرب شهری بوده و با تانکر ابرسانی می شود تا پایان امسال برطرف شود.

وی تصریح کرد: مصوبات سفر رئیس جمهور به استان گلستان در حوزه های مختلف برای گنبدکاووس نیز دیده شده که می توان به یک پروژه در حوزه بانوان و خانواده با اعتبار ۲ میلیارد تومان،۱۵ پروژه در حوزه آموزش و پرورش با اعتبار ۴۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، یک پروژه در حوزه دادگستری با اعتبار سه میلیارد تومان و غیره اشاره کرد و مجموع اعتبارات سفر ریاست جمهوری برای شهرستان گنبدکاووس مبلغ یکهزارو ۷۰۴ میلیارد تومان است.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد:آنچه این دولت را برجسته می کند مردمی بودن ان است و با توجه به اینکه در یکسال گذشته دولت سیزدهم به تمامی استانها سفر کرده و مسائل و مشکلات مردم را از نزدیک مشاهده کردند این رویکرد مردم محوری بیشتر نمایان است.

وی با اشاره به اینکه آمار آسیب های اجتماعی و سیاست زدگی در شهرستان مطلوب و خوب نیست ادامه داد: با وجود وحدت مثال زدنی مردم شهرستان با گلچینی از اقوام مختلف صبور و نجیب، وجود ظرفیت ها و پنانسیل های بسیار مانند گردشگری، ورزشی و کشاورزی، اما در حوزه آسیب های اجتماعی و سیاست زدگی آمار شهرستان خوب نبوده و برای کاهش این اسیب ها سرمایه گذاری خوبی انجام نشده است.

دهرویه با بیان اینکه در سال گذشته شهرستان گنبدکاووس با مشکل جدی برق مواجه بود گفت: درست در همین زمان در سال گذشته شهرستان گنبدکاووس با مشکل جدی برق و قطعی های مکرر و چندین ساعت مواجه بود که با پیگیری های انجام شده این مشکلات رفع و امسال حتی یک ساعت قطعی برق نداشتیم.

وی با بیان اینکه گنبدکاووس ۳۵۰ مترمکعب لیتر برثانیه کمبود آب داریم بیان کرد: موقعیت شهرستان گنبدکاووس به گونه ای بوده که قابلیت تقسیم آب را ندارد و برای رفع مشکل اب تاکنون با احداث چاه اب شرب ۲۲۰ مترمکعب لیتر برثانیه کمبود اب جبران شده و مابقی ان تا پایان شهریور تامین خواهد شد و از سال اینده مشکلات زیرساختی این حوزه رفع می شود.

معاون استاندار گلستان در حوزه آرد و نان شهرستان ابراز کرد: متاسفانه در گذشته در این حوزه شاهد خام فروشی بوده و نظارت های دقیق، مستمر و شبانه روزی بیش از ۴۰ درصد از مشکلات این حوزه مرتفع شده و به ساماندهی خوبی رسیدیم.

وی از راه اندازی دفتر سند تحول شرق گلستان در فرمانداری گنبدکاووس خبر داد و افزود: در سال ۹۵ سند تحول استان تهیه شده اما تا سال ۹۹ این سند اجرایی نشده بود که با پیگیری های استاندار گلستان این سند بازنگری شده و برش شهرستانی ان نیز صورت گرفته است.دفتر سند تحول شرق گلستان به مرکزیت گنبدکاووس در فرمانداری راه اندازی شده و کارگروهی از هیات اندیشه ورز و نخبگان برای ایجاد سرمایه گذاری در منطقه به دنبال شناسایی ظرفیت و پنانسیل های بالقوه شهرستان هستند.

 

دهرویه با اشاره به پروژه نیمه کاره فاضلاب شهری گنبدکاووس طی ۲۸ سال گذشته بیان کرد: این پروژه جزو مطالبات اصلی مردم شهر بوده و متاسفانه طی ۲۸ سال گذشته تحول خوبی در این حوزه نیفتاده و امسال با پیگیری های نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی مبلغ ۱۱۵ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته که امید داریم پایان امسال این پروژه به بهره برداری برسد.

وی از آغاز عملیات اجرایی بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی شهرستان گنبدکاووس در هفته دولت خبر داد و خاطرنشان کرد: احداث این بیمارستان از سال ۹۵ در دستور کار قرار گرفته اما زمین مناسب برای احداث ان معرفی نشده بود که امسال با تامین زمین مناسب در هفته دولت عملیات اجرایی احداث این بیمارستان آغاز می شود.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس آموزشی شدن بیمارستان های گنبدکاووس را از دیگر اتفاقات خوب حوزه سلامت برشمرد و گفت: از اول مهرماه آموزشی شدن بیمارستان ها اجرا می شود و تلاش داریم تا در ادامه فعالیت بیمارستان ها در این حوزه، دانشکده پزشکی را در شهرستان راه اندازی کنیم.

وی ادامه داد: اشتغال روستا محور به صورت پایلوت در چند روستای با ظرفیت شهرستان اجرا می‌شود و قرار است در این روستاها در محورهایی مانند بومگردی، گیاهان دارویی، صنایع دستی با توجه به ظرفیت روستا اشتغال ایجاد شود‌.

دهرویه شناسایی ۷۰ هکتار زمین از اراضی مازاد دستگاه های اجرایی را در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن از اقدامات بی نظیر دانست و ابراز کرد: در اقدام اولیه هیچ یک از دستگاه ها اراضی مازاد خود را معرفی نکردند اما با تشکیل تیم کارشناسی و پیگیری های انجام شده توانستیم ۷۰ هکتار از اراضی مازاد دستگاه های اجرایی با سند دولتی را شناسایی و برای احداث مسکن ملی تحویل دهیم.

وی گفت: با اقدامات و پیگیرهای شبانه روزی برای جمع اوری معتادان و معتادان متجاهر توانستیم از طریق ماده ۱۶ ، مجوز مرکز ترک اعتیاد بانوان را اخذ کرده و برای راه اندازی مرکز ترک اعتیاد اقایان در حال رایزنی بوده و از ظرفیت خیرین استفاده خواهیم کرد.

معاون استاندار گلستان با تاکید بر ترزیق واکسن دوز یاداور خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ویروس کرونا در مقاطع مختلف سویه خود را تغییر داده بنابراین از خبرنگاران و فعالان فضای مجازی تقاضا می شود با اطلاع رسانی به مردم انها را ترغیب به ترزیق واکسن دوز یاداور نمایند زیرا متاسفانه امار ترزیق واکسن دوز یاداور و یا تکمیلی در شهرستان بسیار پایین است.

وی درباره پروژه های هفته دولت بیان کرد: مراسم متمرکز افتتاح و کلنگ زنی پروژه های هفته دولت در روز شنبه با حضور یکی از معاونین استاندار برگزار می شود و در این روز مجموعا ۲۱۷ پروژه با اعتبار ۷۴۲ میلیارد و ۶۳۰ میلیون تومان و اشتغالزایی ۷۹۵ نفر افتتاح و یا عملیات اجرایی ان اغاز می شود.

دهرویه ابراز کرد: در هفته دولت ۵۸ برنامه شاخص فرهنگی اجتماعی در سطح شهرستان برگزار خواهد شد.

وی گفت: فردا چهارشنبه نائب رئیس مجلس شورای اسلامی اقای نیکزاد به گنبدکاووس سفر کرده و در این سفر تلاش داریم تا مشکلات شهرستان را بیان کرده و مناطق مرزی را بازدید و مشکلات ان را بیان کنیم.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول