اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

اختصاص بیش از ۶۱۴ میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی به ۴۳۲ روستا در گلستان

مدیرعامل آب و فاضلاب گلستان از اختصاص ۶۱۴.۵ میلیارد تومان برای آبرسانی به ۴۳۲ روستا در استان خبر داد.

اختصاص بیش از ۶۱۴ میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی به ۴۳۲ روستا در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گلستان، ایرج حیدریان مدیرعامل آب و فاضلاب گلستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در استان نیاز به تامین هفت هزار و ۲۲۸ لیتر بر ثانیه  آب شرب داریم، اما میزان تامین پنج هزار و ۵۶۷ لیتر بر ثانیه است و به عبارتی با کمبود هزار و ۶۶۱ لیتر بر ثانیه مواجه هستیم.

وی افزود: در طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های استان گلستان ۶۱۴.۵ میلیارد تومان اعتبار برای ۴۳۲ روستا با جمعیت ۳۷۰ هزار نفر پیش بینی شده است. در مدت ۳۰ ماه چهار اقدام اساسی برای آبرسانی به این روستا‌ها انجام خواهد شد.

حیدریان با بیان اینکه جلوگیری از هدررفت آب در شبکه توزیع یکی از این اقدامات است، افزود: هزار و ۲۹۱ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع نیازمند اصلاح و بهسازی است و تاکنون بهسازی ۱۵۱ کیلومتر آغاز شده است.

وی گفت: حفر ۳۰ حلقه چاه، ایجاد ۷۲ مخزن به حجم ۲۲ هزارمترمکعب که ۲۷ مخزن با ۷ هزار و ۴۰۰ مترمکعب در دستور کار قرار گرفته و از احداث ۲ ایستگاه پمپاژ از ۱۰ ایستگاه در نظر گرفته شده از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه است.

حیدریان افزود: در هفته دولت ۳۶ طرح در حوزه آب با ۱۹۱میلیارد تومان اعتبار شامل ۱۵۳ کیلومتر شبکه توزیع و خطوط انتقال و ۶ باب مخزن به حجم پنج هزار و ۶۰۰ مترمکعب افتتاح می‌شود و ۲۲ هزار و ۷۲۶ خانوار از خدمات آن برخوردار می‌شوند.

مدیرعامل آب و فاضلاب گلستان ادامه داد: همچنین در این هفته ۹۶ میلیارد تومان طرح در ۸ شهر و ۳۰ روستا در قالب خطوط انتقال به طول ۳۵ کیلومتر و با جمعیت بهره بردار ۱۲ هزار و ۱۸۲ نفر، حفر ۱۸ حلقه چاه، ۴ باب مخزن به حجم ۶۰۰ مترمکعب و ۴ باب ایستگاه پمپاژ کلنگ زنی می‌شود.

حیدریان اضافه کرد: در بخش فاضلاب شاهد آغاز عملیات اجرایی ۲۲ کیلومتر شبکه اصلی و فرعی در گرگان، ۱۲.۶ کیلومتر در گنبدکاووس، ۷.۷ کیلومتر در آزادشهر و ۱.۵ کیلومتر در علی آباد با اعتبار ۱۵۴ میلیارد تومان خواهیم بود.

وی گفت: برای پایداری و توزیع عادلانه منابع آب ناچار هستیم تا از آب‌های نامتعارف (دریا) و آب‌های شور و لب‌شور استفاده کنیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب گلستان افزود: سال گذشته قطعی برق سبب شده بود تا ۱۱۰ لیتر بر ثانیه تولید و تامین آب شرب در استان کاهش پیدا کند به همین دلیل رایزنی‌های زیادی انجام شد با وزیر نیرو داشتیم تا سهمیه خاموشی برای استان نداشته باشیم.

انتهای پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول