اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

ثبت نام ۲۹ هزار قزوینی در سامانه سماح/ گفتمان سازی مهم ترین هدف ستاد مردمی اربعین است

دبیر ستاد مردمی اربعین حسینی استان قزوین گفت: تاکنون بیش از ۲۹ هزار نفر از استان قزوین در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند که پیش بینی می شود این رقم افزایش زیادی داشته باشد.

ثبت نام ۲۹ هزار قزوینی در سامانه سماح/ گفتمان سازی مهم ترین هدف ستاد مردمی اربعین است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سید امید برزگری در نشست خبری با اصحاب رسانه که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات جبهه فرهنگی استان برگزار شد، اظهار کرد: سال ۹۱ ستاد مردمی اربعین با فعالیت در مساجد کار خود را آغاز کرد و به مرور زمان در شکل گیری و برنامه های اربعین به ویژه راه اندازی موکب‌ها در عراق به نقش آفرینی پرداخت.

وی افزود: از سال ۹۵ مدلی ارائه شد که خدمات عادلانه تقسیم شود و مدل قرارگاهی شکل گرفت.

برزگری خاطر نشان کرد: سال گذشته بعد از دو سال تعطیلی پیاده روی اربعین، ۵۴ موکب و حدود ۴۸۰ زائر قزوینی در اربعین حضور پیدا کردند.

دبیر ستاد مردمی اربعین حسینی اعلام کرد: سال گذشته پیاده روی جاماندگان اربعین در استان برگزار و ۲۹ موکب ایستگاه صلواتی در سطح شهر دایر شد.

وی تاکید کرد: ستاد مردمی اربعین در ۷ حوزه فعالیت دارد که گفتمان سازی اربعین، جریان سازی، شبکه سازی، ظرفیت یابی و ظرفیت سازی، توانمندسازی و هدایت از جمله آن ها است.

برزگری ادامه داد: در سال جاری، اربعین به دو قسمت ایران و عراق تقسیم شده و تاکنون دو قرارگاه طریق ایران و شهرستان قزوین شکل گرفته و قرارگاه مهران هم درحال پیگیری و شکل گیری است.

وی اضافه کرد: در عراق هم در شهرهای نجف و کربلا، طریق و مسیب قرارگاه داریم و تاکنون ۶۲ موکب مجوز حضور گرفته‌اند.

دبیر ستاد مردمی اربعین حسینی عنوان کرد: در قرارگاه‌های ایران و عراق اسکان، تغذیه و برنامه‌های مختلف برگزار می‌شود و به منظور برگزاری بهتر مراسم، ستاد مردمی اربعین شهرستان‌ها نیز فعال شده اند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه شاهد تحول در ستاد اربعین استان هستیم و با همکاری استاندار مدلی ارائه شده که بر مردمی سازی ستاد تاکید دارد.

دبیر ستاد مردمی سازی اربعین گفت: با مذاکرات صورت گرفته در حوزه راهداری، همکاری داریم که اعزام زائر یکی از آن‌ها است و در این راستا اعزام‌ها ساماندهی می‌شود.

برزگری یاد آور شد: ساماندهی ها به منظور مدیریت رفت و آمد وسائل نقلیه انجام می شود و تشویق به حضور با اتومبیل‌های شخصی هم در این راستا است که با کمبود اتوبوس مواجه نشویم.

وی اضافه کرد: فعالیت موکب‌های ایران از ۱۳ روز قبل از اربعین و در عراق از چهاردهم شهریور ماه آغاز می‌شود.

دبیر ستاد مردمی سازی اربعین عنوان کرد: فعالیت موکب ها تا اربعین عراق ادامه خواهد داشت و تعدادی از موکب‌ها تا چند روز بعد از اربعین نیز فعال خواهند بود.

برزگری در پایان توضیح داد: امسال زائر اولی‌ها را خواهیم داشت و با حمایت‌های مالی زائر اولی‌ها به کربلا اعزام می‌شوند و میزان وام به متقاضیان هم دو میلیون تومان است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول