اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

ضرورت مردمی نگه داشتن مراسم اربعین/ استان قزوین آماده استقبال از زائران اربعین است

استاندار قزوین گفت: پرداختن به نقش نیروهای جهادی و مردمی در پیشبرد برنامه های فرهنگی و اجتماعی، ابتکار استان قزوین بود و در این راستا در اربعین امسال هم باید تلاش شود تا برنامه ها رنگ و بوی مردمی داشته باشد.

ضرورت مردمی نگه داشتن مراسم اربعین/ استان قزوین آماده استقبال از زائران اربعین است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمد مهدی اعلایی در جلسه ستاد اربعین که ظهر امروز در سالن جلسات شهید سلیمانی برگزار شد، اظهار کرد: مقوله اربعین یک واقعه تمدن ساز است و قطعا در آتیه تشیع و عالم ماندگار خواهد بود از این رو می طلبد از تمامی ظرفیت ها به منظور برگزاری هرچه باشکوه تر این مراسم استفاده کنیم.

وی افزود: یکی از اهداف معاندین آسیب رساندن به این واقعه بود که شهدای مدافع حرم با دلاوری هایی که کردند توانستند نقش اساسی در برگزاری این واقعه داشته باشند.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در سالروز بازگشت دلاور مردان آزاده هستیم یاد و خاطره آزادگان عزیز و غیور به ویژه سید آزادگان حجت الاسلام ابوترابی را که از افتخارات استان هستند گرامی می داریم.

اعلایی عنوان کرد: ما با استفاده از تجارب پیشین و برنامه ریزی های که صورت گرفته تلاش می کنیم تا بهترین نقش آفرینی را در برگزاری مراسم اربعین داشته باشیم.

وی ادامه داد: پرداختن به نقش نیروهای جهادی و مردمی ابتکار استان قزوین بود و در این راستا امسال هم باید تلاش شود تا برنامه ها رنگ و بوی مردمی داشته باشد.

استاندار قزوین اضافه کرد: هرچه وقایع و برنامه های این چنینی شکل و ساختار مردمی داشته باشد مخلصانه تر است و بر این اساس باید حضور نیروهای جهادی پر رنگ تر باشد.

اعلایی اعلام کرد: از امروز عملیات پیاده روی اربعین در استان کلید می خورد و همه مجموعه های دولتی و غیر دولتی، صنایع و دیگر مجموعه ها به صورت نظام مند باید برای برگزاری این واقعه بزرگ تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه نقش ما فقط مختص به خود استان نیست، گفت: از آنجایی که قزوین در یکی از مسیرهای اصلی تردد قرار دارد لذا باید این نکته را مد نظر قرار داد و در زمینه های مختلف از جمله حضور زائران و دلباختگان حسینی که در مسیر تردد از قزوین عبور می کنند نیز برنامه ریزی کرد.

استاندار قزوین در پایان گفت: رویکردی که امروز ریاست جمهور و هیئت دولت دارند برگزاری اربعین به بهترین شکل است و تاکید شده تا از ظرفیت های مردمی نیز در این زمینه استفاده شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول