اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

پای مهمانان به چشمه کیله تنکابن باز شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تنکابن با اشاره به حضور پرندگان مهاجر عبوری در چشمه‌کیله، گفت: اغلب این پرندگان از گونه کاکایی هستند که این چشمه را برای اقامت یک ماهه خود انتخاب کردند.

پای مهمانان به چشمه کیله تنکابن باز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان تنکابن، چشمه‌کیله تنکابن این روزها باز هم مامن حضور کاکایی‌ها شد، مهمانانی که کیلومترها پرواز می‌کنند تا خود را به این‌ رودخانه برسانند.

این روزها باز هم آواز پرندگان در چشمه‌کیله از دوردست‌ها به گوش می‌رسد، آوازی که مردم منطقه انتظارش را می‌کشیدند و از شنیدنش لذت می‌برند.

سالانه بیش از ۷ تا ۱۰هزار پرنده بر فراز این چشمه‌کیله ماه به پرواز درمی‌آیند، مهمانانی که این چشمه را برای اقامت ۶ ماهه خود برمی‌گزینند.

هادی منصورکیایی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تنکابن در این‌باره، اظهار کرد: بیشتر این پرندگانی که این روزها وارد چشمه‌کیله شدند مهمان موقت هستند.

وی افزود: اغلب این پرندگان از گونه کاکایی هستند که این چشمه را برای اقامت یک ماهه خود انتخاب کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تنکابن بیان کرد: از ۱۵ شهریور ماه نیز مهاجرت پرندگان مهاجر به چشمه کیله برخی برای زمستان‌گذرانی آغاز می‌شود که تا اردیبهشت ماه سال آینده در منطقه حضور دارند.

منصور کیایی بیان کرد: اغلب این پرندگان از گونه کاکایی هستند ولی پرندگان از گونه‌های مختلف کاکایی، باکلان‌ها، اردک‌ها و پلیکان‌ها نیز حضور دارند.

وی با تاکید بر اینکه باید حرمت مهمان حفظ شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه حضور پرندگان در محدوده شهری باعث زیبایی منحصر به فردی می‌شود لازم است مردم از دادن غذا به پرندگان خودداری کنند؛ به این دلیل که رفتارهای اکولوژیکی این پرندگان تحت تاثیر قرار گیرد.

به گزارش فارس، این پرندگان از اواخر تابستان وارد منطقه شده و به‌تدریج از اواخر اسفند ماه تا اردیبهشت منطقه را ترک می‌کنند، علاوه بر اینکه حضورشان در منطقه صحنه‌های زیبا و تماشایی را به وجود آورده مردم تنکابن آنقدر به حضورشان عادت کردند که انتظارشان را می‌کشند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول