اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

احداث مرکز اطفاء حریق در میانکاله/ ایجاد مرکز اطفای حریق در بهشت پرندگان از حرف تا عمل

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به تامین اعتبارصورت گرفته از محل سفر ریاست جمهوری برای احداث مرکز اطفاء حریق در میانکاله، گفت: از محل این اعتبارات خرید تجهیزات اطفاء حریق در میانکاله در حال انجام است.

احداث مرکز اطفاء حریق در میانکاله/ ایجاد مرکز اطفای حریق در بهشت پرندگان از حرف تا عمل

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، عطاءالله کاویان مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در بازدید از میانکاله که شاهد آتش‌سوزی طی روزهای گذشته بود، اظهار کرد: برای نخستین‌بار میانکاله شاهد حضور بالگرد آتش‌نشان بود و اکنون آتش به‌طور کامل در این پناهگاه مهار شده است.

وی افزود: آتش‌سوزی شب گذشته در نوار ساحلی پناهگاه حیات وحش میانکاله آغاز شد که بلافاصله ماموران اجرایی محیط زیست مستقر در این پناهگاه به محل حریق اعزام شدند و پس از چند ساعت تلاش، موفق به اطفاء حریق شدند، اما به دلیل وزش باد شدید، آتش مجددا شعله ور شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران بیان کرد: طبق هماهنگی‌های لازم با استانداری مازندران، مقرر شد یک دستگاه بالگرد هلال احمر برای اطفاء به میانکاله اعزام شود.

این مسوول ادامه داد: بالگرد حوالی ظهر جمعه به میانکاله رسید و پس از ۱۸ بار آبگیری از دریا موفق به اطفای کامل حریق شد.

کاویان افزود: برای نخستین بار است که برای اطفاء حریق در پناهگاه حیات وحش میانکاله از بالگرد استفاده می‌شود.

وی یادآور شد: اگر بالگرد اعزام نمی‌شد، عملیات اطفای حریق تا ساعات دیگر هم به اتمام نمی‌رسید، ضمن اینکه خستگی نیروی انسانی در شرایط جوی بسیار سخت، عملیات اطفاء را کند کرده بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران از مجموعه استانداری مازندران و هلال احمر استان، همچنین بندر امیر آباد و آتش نشانی‌های بهشهر، گلوگاه و نکا در خصوص ارسال بالگرد و تجهیزات به میانکاله و کمک به محیط بانان پرتلاش این پناهگاه در عملیات اطفاء حریق امروز و تلاش و پیگیری آنان، تقدیر و تشکر کرد.

این مسوول با اشاره به تامین اعتبار صورت گرفته از محل سفر ریاست جمهوری برای احداث مرکز اطفاء حریق در میانکاله، گفت: از محل این اعتبارات خرید تجهیزات اطفاء حریق در میانکاله در حال انجام است.

کاویان در پایان میزان خسارت آتش‌سوزی اخیر را ۸ تا ۱۰ هکتار اعلام کرد و گفت: میزان دقیق پس از بررسی نهایی اعلام می‌شود.

 

 

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول