اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

تخصیص اعتبار ۵۰۰۰ میلیارد تومانی ساماندهی رودخانه زرجوب و گوهررود از طریق تهاتر نفت

استاندار گیلان با بیان اینکه تصفیه خانه شیرابه سراوان به‌طور آزمایشی راه‌اندازی شده، گفت: در خصوص فاضلاب شهری هم قراردادی با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا منعقد شده و مقرر شد پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در خصوص تصفیه فاضلاب شهری از طریق تهاتر نفت تامین شود.

تخصیص اعتبار ۵۰۰۰ میلیارد تومانی ساماندهی رودخانه زرجوب و گوهررود از طریق تهاتر نفت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی امروز در حاشیه بازدید از روند لایروبی رودخانه زرجوب و گوهر رود، بازدید از تصفیه خانه بیمارستان پورسینا و تصفیه خانه فاضلاب زندان لاکان و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ساماندهی رودخانه زرجوب و گوهر رود و پسماند سراوان اولویت اصلی مسوولان در استان گیلان است، اظهار کرد: در استان گیلان دو معضل پسماند سراوان و رودخانه‌های زرجوب و گوهررود به دغدغه اصلی مسوولان مبدل شده و در این راستا اقدامات خوبی توسط دولت در حال انجام است. 

وی با اشاره به دستور مهم رئیس جمهور در خصوص احیای دو رودخانه زرجوب و گوهررود گفت: رئیس جمهور در سفر خود به استان گیلان دستور رسیدگی فوری و احیای این دو رودخانه مهم را صادر کرده و از فردای همان روز تصمیمات لازم در حال انجام است. 

نماینده عالی دولت در استان گیلان با تاکید بر لزوم توجه به شناسایی سرمنشا آلودگی دو رودخانه زرجوب و گوهر رود بیان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته منشا آلودگی دو رودخانه زرجوب و گوهر رود شناسایی و مشخص شد که زندان لاکان عامل آلوده کننده رودخانه گوهر رود است لذا به این منظور تصفیه خانه زندان لاکان در هفته دولت افتتاح و منشا آلودگی این رودخانه عظیم به کلی بعد از مدتی از بین می‌رود. 

عباسی از دستور خود به تمامی بیمارستان‌های گیلان در خصوص احداث تصفیه خانه فاضلاب خبر داد و افزود: یکی دیگر از منشاهای مهم آلودگی دو رودخانه زرجوب و گوهررود رشت، فاضلاب بیمارستان‌ها می‌باشد به این منظور تمامی بیمارستان‌های گیلان دستور می‌دهم تصفیه خانه‌های فاضلاب خود را احداث و یا ساماندهی کرده و آب سالم بر اساس شاخص‌های محیط زیست وارد رودخانه‌ها کنند. 

وی منشا آلودگی زرجوب را شیرابه‌های پسماند سراوان دانست و بیان کرد: تصفیه خانه شیرابه سراوان به‌طور آزمایشی راه‌اندازی شده است و همچنین در خصوص فاضلاب شهری هم قراردادی با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا منعقد شده و مقرر شد پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در خصوص تصفیه فاضلاب شهری از طریق تهاتر نفت تامین شود. 

به گفته استاندار گیلان، شهرداری رشت موظف است لایروبی‌های لازم اطراف رودخانه‌های زرجوب و گوهررود را انجام داده و شرایط را برای حضور مردم بعد از رفع آلودگی فراهم کند. 

عباسی با اشاره به تامین اعتبارات لازم در خصوص رفع آلودگی دو رودخانه زرجوب و گوهر رود رشت گفت: با مصوبات سفر هیچ مشکل و کمبود مالی وجود نداشته و این دو رودخانه در سه الی چهار سال آینده کاملا رفع الودگی خواهند شد. 

وی با بیان اینکه اعتبارات بر اساس میزان شدت منشا آلودگی تخصیص خواهد یافت، افزود: محیط زیست میزان منشا آلودگی را احصاء کرده و اعتبارات بر اساس میزان شدت منشا آلودگی به آن طرح اختصاص پیدا می‌کند ولی قرار کلی به صورت تهاتر نفت با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا بسته شده است. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول