اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

چندصدایی‌ها عامل عقب‌ماندگی گیلان/مشکلات خبرنگاران ناشی از خلأ قانونی

استاندار گیلان عامل عقب‌ماندگی گیلان را چند صدایی و شرط توسعه استان را فعالیت رسانه‌ای برشمرد و گفت: امروزه وفاق و همدلی خوبی در گیلان ایجاد شده و نقش رسانه ها در این وفاق حائز اهمیت است.

چندصدایی‌ها عامل عقب‌ماندگی گیلان/مشکلات خبرنگاران ناشی از خلأ قانونی

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی امروز در همایش تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه استان گیلان در تالار مرکزی رشت با بیان اینکه خبرنگاران و اصحاب رسانه پیش قراولان اجرای فریضه جهاد تبیین در جامعه هستند، اظهار کرد: در آینده نزدیک خودم را زیر سوال شما خبرنگاران و اصحاب رسانه قرار خواهم داد. 

وی با بیان اینکه نسبت به مشکلات و مسائل خبرنگاران آگاه هستم، افزود: چالش‌ها و مشکلات خبرنگاران و اصحاب رسانه کاملاً شفاف و مشخص است و برای رفع آن باید اقدام جدی صورت گیرد. 

استاندار گیلان با بیان اینکه چندصدایی‌ها موجب عقب ماندگی استان شده، گفت: در گذشته صدای واحدی برای توسعه و پیشرفت استان گیلان وجود نداشت اما امروزه وفاق و همدلی خاصی در استان ایجاد شده است. 

عباسی با اشاره به نقش رسانه در تحقق همدلی و وفاق در استان، افزود: رسانه‌ها و خبرنگاران، مردم و مسؤولان را به هم نزدیک می‌کنند. 

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه بخشی از مشکلات خبرنگاران دارای خلأ قانونی است، گفت: برخی چالش و مشکلات خبرنگاران باید با سازوکارهای قانونی حل و فصل شود. 

عباسی با اشاره به سرعت انتقال خبر در عصر حاضر بیان کرد: در گذشته اخبار و اطلاعات به کندی انعکاس پیدا می‌کرد اما امروزه سرعت انتقال خبر به کمتر از یک دقیقه رسیده است. 

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه نقد از سوی خبرنگاران و اصحاب رسانه افزود: نقد رسانه‌ای با تخریب کردن افراد فاصله دارد چرا که معتقدیم نقد رسانه‌ای باید برای اصلاح امور باشد. 

استاندار گیلان با بیان اینکه نقدهای خبرنگاران باید سازنده باشند، گفت: هر دستگاه و مسئولی در گیلان که از خبرنگاران و اصحاب رسانه شکایت کرده باید از شکایتش صرف نظر کند. 

عباسی با بیان اینکه در قلم و بطن آثار خبرنگاران سازندگی وجود دارد، اضافه کرد: توسعه و پیشرفت جامعه از مسیر قلم‌های خبرنگاران و اصحاب رسانه عبور می‌کند. 

وی از راه اندازی مرکز آموزش خانه مطبوعات گیلان خبر داد و افزود: اعتبارات بیمه تکمیلی خبرنگاران استان هم تأمین شده است. 

استاندار گیلان از مدیرکل راه و شهرسازی استان خواست تا نسبت به تسهیل بخشی امورات خبرنگاران در راستای تأمین مسکن آن‌ها اقدامات لازم را انجام دهد و بیان کرد: تسهیلات خرید سخت‌افزار رسانه‌ای برای خبرنگاران و اصحاب رسانه استان گیلان فراهم می‌شود. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول