اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

3 درصد اعتبار روستاها به ورزش اختصاص یابد

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه اعتبار قابل توجهی به روستاها تخصیص یافته و در اختیار دهیاری‌ها قرار گرفته است، گفت: 3 درصد از این اعتبارات باید به بخش ورزش و فرهنگ اختصاص پیدا کند.

3 درصد اعتبار روستاها به ورزش اختصاص یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جواد بازرگان، مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان در مجمع عمومی هیأت ورزش‌های بومی و محلی استان زنجان از رایزنی‌های جدی در این راستا با دهیاری‌های مختلف از جمله روستای حاج سیران و ارمغان‌خانه خبر داد و اظهار کرد: تا هفته تربیت بدنی 1401 تعدادی چمن مصنوعی در روستاهای استان افتتاح می‌شود.

مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه زنجان بیش از یک میلیون و 50 هزار نفر جمعیت دارد که 43 درصد آن را جامعه روستایی تشکیل می‌دهد، تصریح کرد: این جمعیت که تقریبا نیمی از جمعیت استان را شامل می‌شود در 70 روستای استان ساکن هستند و در خدابنده غالب روستاها بالای 2 هزار نفر جمعیت دارند.

وی در ادامه افزود: اداره کل ورزش وجوانان و هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی به عنوان متولی ورزش و سلامت باید برنامه‌ای برای این حوزه طراحی و تدوین کنند تا برای قشر مظلوم و پای کار روستایی که از ظرفیت فوق‌العاده‌ای نیز برخوردارند شادی و نشاط و پویایی ایجاد کرده از آسیب‌های اجتماعی مثل اعتیاد و... جلوگیری کنند.

بازرگان با تاکید بر استفاده از روستاییان در ترکیب تیم‌های مسابقات اظهار داشت: تجربه نشان داده که وقتی بستر فراهم باشد استعدادهای عظیم این قشر ارزشمند شکوفا شده جزو نام‌آوران شده‌اند بنابراین باید مسیر و بستر رشدشان ایجاد شود.

 مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: باید به دنبال احیای فرهنگ‌های غنی ایران زمین باشیم و برخی فرهنگ‌ها در خلال احیای بازی‌های بومی محلی خود را نشان می‌دهند و این بسیار مهم و ارزشمند و مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز هست.

وی با تاکید بر اهمیت توجه به هیات‌های شهرستانی عنوان کرد: این مسئله در هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی اهمیتی دوچندان دارد چون جامعه هدف اصلی در این هیات ورزشی روستاها هستند.

بازرگان با بیان اینکه اعتبار قابل توجهی به روستاها تخصیص یافته و در اختیار دهیاری‌ها قرار گرفته است، تصریح کرد: 3 درصد از این اعتبارات باید به بخش ورزش و فرهنگ اختصاص پیدا کند.
وی ادامه داد: باید اعلام آمادگی کنید تا با مشارکت دهیاری‌ها، خود یاری‌ها و اداره کل این هزینه‌ها برنامه‌ریزی شده صرف ورزش روستا شود.

انتهای پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول