اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اقتصاد و بازار مهمترین چالش ورزش است/وابستگی ورزش به دولت معیوب است

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه هزینه‌کرد ۲۷ صدم درصد اعتباری که به ورزش همگانی اختصاص یافته در ورزش قهرمانی ممنوع است، گفت: امروز مهم‌ترین مسئله و چالش در ورزش اقتصاد و بازار ضعیف ورزش است.

اقتصاد و بازار مهمترین چالش ورزش است/وابستگی ورزش به دولت معیوب است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سینا کلهر، معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در نشست صمیمی با اعضای هیات‌ها و قهرمانان ورزشی با بیان اینکه امروز مهم‌ترین مسئله و چالش در ورزش اقتصاد و بازار ضعیف ورزش است، اظهار کرد: خلاصه مشکلات ورزش کشور اشتغال، استخدام، بیمه، بازنشستگی، تجهیزات و حمایت‌های مالی است.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان افزود: این مسئله در دنیا با درآمدزایی و خودکفا شدن ورزش حل شده است و امروز عمده درآمد ورزش از فعالیت‌های ورزشی خود رشته‌های مختلف است.

کلهر با اشاره به اینکه چرخه وابستگی به منابع دولتی چرخه معیوبی است که باید از بین رود، توضیح داد: نقطه مطلوب ورزش کشور جایی است که هیأت‌های ورزشی منابع پایدار مداوم داشته باشند.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در ادامه غایت ورزش را رسیدن به نقطه‌ای دانست که ورزش در آن نیاز به منابع دولتی نداشته باشد و این تنها راهی است که دنیا رفته تا وابستگی به منابع دولتی از بین برود.

وی با اشاره به اینکه هزینه‌کرد ۲۷ صدم درصد اعتباری که به ورزش همگانی اختصاص یافته در ورزش قهرمانی ممنوع است، افزود: رشته‌های مختلف ورزشی با فعال کردن کمیته همگانی می‌توانند از این اعتبارات بهره بگیرند.

کلهر با تاکید بر اینکه باید حمایت مجموعه‌های مختلف را با رایزنی‌های متعدد جذب کرد، تصریح کرد: تنها در صورتی این اتفاق خواهد افتاد که وحدت و انسجام کلی بین هیات‌های ورزشی حاکم باشد.

وی همچنین درباره برگزاری مسابقات مینی فوتبال تحت عنوان جام فوتبال اظهار داشت: باید استعدادهای جوانان روستایی شناخته شده و از دل این رقابت‌ها تیم مینی فوتبال بیرون بیاید چرا که ظرفیت بسیار بالایی در روستاها وجود دارد که تنها باید شناسایی شود.

مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان نیز با بیان اینکه هم اکنون ۵۱ هیات استانی و ۳۰۰ هیأت شهرستانی فعال در استان زنجان وجود دارد، اظهار داشت: احساس نیاز به نشاط و شادابی و تحرک بعد از کرونا در جامعه بیش از پیش احساس می‌شود که هیأت های ورزشی نقش بسزایی در تحقق این مهم دارند.

جواد بازرگان از برگزاری همایش‌های پیاده‌روی با پخش زنده از شبکه سوم سیما در شهرستانهای ابهر و ماهنشان خبر داد و گفت: برگزاری برنامه‌هایی به مناسبت هفته بدون دخانیات، مبارزه با مواد مخدر، برگزاری جشنواره‌های غدیر در ۷ شهرستان، برگزاری لیگ آمادگی جسمانی، پیلاتس، نشاط با سالمندان، بومی محلی گل و گلاب خدابنده و بومی محلی در ماهنشان نیز از دیگر اقداماتی است که در استان انجام شده است.

انتهای پیام/73005

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول