اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سفر رئیس شورای ریاستی یمن به ریاض

رئیس شورای ریاستی یمن پس از پایان سفرش به امارات، به عربستان سعودی سفر کرد.

سفر رئیس شورای ریاستی یمن به ریاض

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رشاد العلیمی» رئیس شورای ریاستی یمن پس از پایان سفرش به ابوظبی و دیدار با مقامات اماراتی به ریاض سفر کرد.

به نوشته وبگاه «العربی الجدید»، العلیمی روز شنبه(دیروز) در سفری پنج روزه وارد ریاض شد و خبرگزاری سبأ یمن مدعی شد که وی در دیدار با مقامات سعودی روابط تاریخی بین دو کشور و تلاش‌های مربوط به برقراری صلح و ثبات در یمن را بررسی خواهد کرد.

از سوی دیگر ارتش یمن از یورش نیروهای شورای انتقالی جنوبی وابسته به امارات به تأسیسات نفتی در استان شبوه (جنوب شرقی یمن) و تصرف املاکی به ارزش میلیون‌ها دلار خبر داد.

هفتم آوریل گذشته بود که «عبد ربه منصور هادی» رئیس دولت مستعفی و فراری یمن در حالی که در ریاض به سر می‌برد، «علی محسن الاحمر» معاون خود را از سمتش برکنار و بعد از آن، کلیه اختیارات خود و معاونش را به «شورای ریاستی» به رهبری «رشاد العلیمی» واگذار کرد.

به موجب این انتقال قدرت، شورای ریاستی اداره سیاسی، نظامی و امنیتی این کشور را  طی مرحله انتقالی در بخش‌هایی را که تحت کنترل ائتلاف سعودی قرار دارد، به دست می‌گیرد و علاوه بر آن، مسئولیت مذاکره با جنبش انصارالله در خصوص آتش‌بس را نیز برعهده خواهد داشت.

این شورا به ریاست رشاد محمد العلیمی و با عضویت هفت نفر دیگر کلیه اختیارات منصور هادی و معاونت آن را به دست گرفت که دیگر اعضای آن عبارتند از: «سلطان العرادة»، «طارق صالح»، «عیدروس الزبیدی»، «عبدالرحمن ابوزرعة المحرمی»، «عبدالله العلیمی»، «عثمان مجلی» و «فرج البحسنی».

در همان آغاز اعلام واگذاری قدرت صوری هادی به شورای ریاستی، بسیاری از تحلیلگران و ناظران سیاسی اذعان کردند که ریاض با تشکیل این شورای ریاستی ناهمگن در یمن به دنبال انتقال درگیری‌ها بین گروه‌های داخلی یمنی و پایان‌دادن به شکست‌های خود در جنگ چندین ساله در خاک این کشور است. 

انتهای پیام/م/ ت 19

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول