اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

۳۸ درصد روستاییان خراسان‌شمالی تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی قرار گرفتند

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان‌شمالی گفت: ۷۰ هزار نفر معادل ۳۸ درصد از جمعیت مشمول در مناطق روستایی و عشایری استان تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفتند.

۳۸ درصد روستاییان خراسان‌شمالی تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی قرار گرفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، به نقل از روابط عمومی صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی محمدرضا غلامزاده، مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی اظهارکرد: طبق برآورد آماری ۱۸۰ هزار نفر از جمعیت روستایی، عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر این استان که سن آنان بین ۱۸ تا ۵۰ سال است، مشمول بیمه اجتماعی می شوند.

وی با بیان اینکه بیش از یک سوم این جمعیت زیر پوشش بیمه اجتماعی قرار دارند، گفت: از جامعه هدف که هیچگونه بیمه پایه ای ندارند، تقاضا می شود تا نسبت به این مهم اقدام کنند و از مزایای صندوق بهره‌مند شوند.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی افزود: مستمری پیری، مستمری بازنشستگان، مستمری از کارافتادگی کلی و نقل و انتقال سوابق بیمه ای از مزایای عضویت در صندوق بیمه اجتماعی است.

 وی ادامه داد: تمامی زنان و مردان متاهل و مجرد ساکن در روستا و مناطق عشایری، کشاورزان، زنبورداران، قالی‌بافان و هنرمندان صنایع دستی غیر ساکن در روستا، شاغلان فصلی و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر مشمول عضویت در صندوق هستند.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان خراسان شمالی افزود: ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر از جمله جاجرم باید از این فرصت استفاده کنند و زیر پوشش صندوق قرار گیرند چرا که احتمال افزایش جمعیت بالای ۲۰ هزار نفر برای این شهرها وجود دارد.

غلامزاده با بیان اینکه پرداخت هشت ماه حق بیمه توسط دولت فرصتی مناسب برای مشمولان این صندوق است عنوان کرد: بیمه شده در این صندوق حق بیمه چهار ماه از سال را پرداخت خواهد کرد.

وی یادآور شد: اینک سه هزار و ۵۰۰ خانوار از افرادی که زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی بودند از مزایای این صندوق بهره مند شده اند و در مجموع مستمری ماهانه بیش از چهار میلیارد تومان دریافت می کنند.

غلامزاده با بیان اینکه ۲۵ درصد شامل حدود ۴۷ هزار نفر از بیمه شدگان استان در موعد مقرر حق بیمه را پرداخت می کنند افزود: اگر بیمه شدگان برقراری بیمه را مد نظر داشته باشند از مزایای بهتری برخوردار می شوند.

وی بر مشارکت جامعه مشمول تاکید کرد و گفت: این حقی است که دولت برای آنان ایجاد کرده و خانواده ها از این حق خود به درستی استفاده کنند.

 مدیر صندوق بیمه کشاورزان خراسان شمالی اضافه کرد: بیمه شدگان با پرداخت حداقل ۱۵ سال حق بیمه سالانه و به شرط داشتن حداقل ۶۵ سال سن از مستمری پیری برخوردار می شوند.

وی گفت: استان خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که حدود ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند و ۳۷ تا ۴۲ درصد اشتغال این استان در حوزه کشاورزی فعالیت می کنند.

گفتنی است، خراسان شمالی در شاخص سرانه درآمد خانوار دومین استان کم درآمد کشور است.

انتهای‌پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول