اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

مدارس غیردولتی رتبه‌بندی می‌شوند/ آیین‌نامه مدارس غیرانتفاعی عام‌المنفعه تا مهر تدوین می‌شود

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی گفت: عادی سازی مدارس غیردولتی را دنبال می‌کنیم تا تقابل بین مدارس دولتی و غیردولتی اتفاق نیفتد.

مدارس غیردولتی رتبه‌بندی می‌شوند/ آیین‌نامه  مدارس غیرانتفاعی عام‌المنفعه تا مهر تدوین می‌شود

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی در نشست خبری که امروز برگزار شد، اظهار کرد: عادی سازی مدارس غیردولتی را دنبال می‌کنیم تا تقابل بین مدارس دولتی و غیردولتی اتفاق نیفتد.

وی ادامه داد: رویکرد مدارس غیردولتی وابسته و رویکرد قرآنی را مدنظر قرار دادیم و آنهایی که دارای صلاحیت هستند را مدنظر قرار دادیم؛ همچنین امکان ایجاد مدارس غیردولتی را در مناطق محروم با کمک خیرین و شهریه پایین فراهم می‌کنیم.

محمودزاده گفت: کیفیت‌بخشی به مدارس غیردولتی مدنظر است تا شهریه بر این اساس به مدارس تعلق گیرد و البته کیفیت بخشی در همه ابعاد مدنظر ما هست.

وی با اشاره به اینکه تولید محتوای زبان در آموزشگاه‌های زبان مدنظر است، افزود: در این راستا سیاست چند تالیفی را دنبال می‌کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار با بیان اینکه از برنامه‌های آموزش و پرورش، مردمی‌سازی در حکمرانی نظام آموزش و پرورش است، اظهار کرد: موضوع  مدارس غیرانتفاعی عام المنفعه با همکاری گروه‌های جهادی، واقفین و خیرین مدنظر است که یک مدل از این مدارس بعد از هفته دولت در خوب افتتاح می‌شود و خیرین، مدرسه داری می‌کنند؛ موضوع مدارس غیرانتفاعی عام‌المنفعه در شورای نظارت تصویب شده و آیین نامه‌های مربوطه در دست تدوین است که به مهرماه می‌رسد.

وی از بازنگری آیین‌نامه‌های مرتبط با مدارس هیأت امنایی خبر داد و افزود: در این مدارس، مشارکت اولیا به صورت مالی بود اما ما می‌خواهیم مشارکت اولیا در مدارس هیأت امنایی بتواند در جهت راهبرد مسائل آموزشی و پرورشی باشد. 

محمودزاده به وضعیت نیروی انسانی مدارس غیردولتی اشاره کرد و ادامه داد: مصوبه‌ای در مجلس در حال تدوین است و 24 ساعته شدن معلمان ابتدایی، 30 ساعته شدن معلمان دوره متوسطه و 36 ساعته شدن کادر مدارس را مدنظر داریم؛ بر این اساس، معلمان بیمه کامل را دریافت خواهند کرد. وضعیت کارکرد و بیمه آنها مانند معلمان مدارس دولتی با همکاری صندوق حمایت از مدارس غیردولتی صورت می‌گیرد همچنین آموزش ضمن خدمت و استفاده از خدمات رفاهی آموزش و پرورش برای معلمان مدارس غیردولتی از برنامه‌های ماست.

وی با اشاره به نظارت بر مدارس غیردولتی اظهار کرد: مدارس بازرسی می‌شوند که برخی توبیخ و برخی تشویقی داشتیم؛ ۲۰ هزار مدرسه غیردولتی داریم و نظارت های خاص خود را انجام می‌دهیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی به رتبه‌بندی مدارس غیردولتی اشاره کرد و گفت: در حال بارگذاری شاخص‌های آموزشی و پرورشی در سامانه هستیم و متناسب با ممیزی، مدارس غیردولتی دارای رتبه می‌شوند که رتبه ملاک تصمیم‌گیری در شهریه خواهد بود. این طرح به مهر سال امسال می‌رسد و در طول سال انجام می‌شود‌.

محمودزاده درباره شهریه مدارس غیردولتی گفت: تلاش کردیم شهریه مدارس را شفاف کنیم و امسال خوشبختانه خیلی تفاوت شهریه نداشتیم و گزارش خاصی نیامده است. اما اگر موردی باشد به جد برخورد خواهیم کرد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول