اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

گزارشی از اخذ شهریه مازاد در مدارس غیردولتی نداشته‌ایم

رئیس سازمان مدارس غیردولتی با بیان اینکه روند ثبت نام و اخذ شهریه تا مهرماه ادامه دارد، گفت: تا امروز گزارش مکتوبی در سامانه مبنی بر اخذ شهریه مازاد از نرخ مصوب نداشته‌ایم اما 2000 گزارش در موضوعاتی مانند عدم تفکیک میان شهریه فوق برنامه و ثابت به ثبت رسیده است.

گزارشی از اخذ شهریه مازاد در مدارس غیردولتی نداشته‌ایم

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس،  احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی در حاشیه اختتامیه دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، در پاسخ به  پرسشی درباره سهم دانش‌آموزان مدارس غیردولتی از رتبه‌های برتر کنکور سراسری، اظهار کرد: رتبه‌های المپیاد و کنکور را بررسی کنید؛ مدارس غیردولتی به اندازه سهم خود حضور دارند، البته باید هم به منظر کیفی و هم کمی توجه کرد. 

وی با بیان اینکه تقابل میان مدارس دولتی و غیردولتی باعث افزایش کیفیت مدارس دولتی نمی‌شود، افزود: چنین رقابت‌هایی به ارتقای شاخص‌های آموزشی و پرورشی کمک می‌کند؛ نباید اینگونه تصور کرد که اگر فتیله مدارس غیردولتی پایین کشیده شود، به مدارس دولتی کمک می‌شود؛ توصیه بنده این است که رسانه‌ها به افزایش کیفیت مدارس غیردولتی و دولتی کمک کنند تا در حوزه‌های علم، دینی و پرورشی جایگاه مناسبی کسب کنیم. 

محمود زاده درباره تخلفات برخی مدارس نسبت به اخذ شهریه بیش از نرخ مصوب، بیان کرد: امسال این موضوع را نداشته‌ایم زیرا هم شفاف سازی مناسب صورت گرفت و هم توصیه‌ها پذیرفته شده است؛ همچنین  پیگیری‌های سازمان، بازدیدها و گزارش‌گیری‌ها موضوع اخذ شهریه مازاد را کاهش داده است. 

وی با بیان اینکه مشورت‌هایی با مؤسسان درباره افزایش نرخ شهریه داشته‌ایم، اضافه کرد: این مشورت‌ها موجب شد تا با هماهنگی خوب، شهریه‌های پایین به نسبت بهبود یابد و در  افزایش شهریه‌ها، تاب‌آوری مردم در نظر گرفته شد. 

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه روند ثبت‌نام و اخذ شهریه تا مهرماه ادامه دارد، اظهار کرد: تا امروز گزارش مکتوبی در سامانه مبنی بر اخذ شهریه مازاد از نرخ مصوب نداشته‌ایم، اما 2000 گزارش در موضوعاتی مانند عدم تفکیک میان شهریه فوق برنامه و ثابت، دریافت کارنامه، پرداخت شهریه، مشکلات برای رفتن به مدرسه دیگر در سامانه به ثبت رسیده است. 

وی در پاسخ به پرسش دیگر مبنی بر ادامه تدریس کتب درسی در تابستان، بیان کرد: مدارس برای کنکور این‌کار را انجام می‌دهند و مجوز دارند؛ در پایه دوازدهم دوره متوسطه  ۱۵ درصد بیشتر از سایر پایه‌ها شهریه دریافت می‌شود و به همین دلیل زودتر شروع می‌کنند اما برای مابقی پایه‌ها بحث فوق برنامه‌ها و دوره های تکمیلی تابستان مطرح است یعنی کلاس تقویتی و دوره تثبیت و تعمیق یادگیری نیز برای دانش‌آموزان سایر پایه‌ها انجام می‌شود. 

محمودزاده درباره هدایت تحصیلی در مدارس غیردولتی نیز گفت: هدایت تحصیلی مانند مدارس عادی انجام می‌شود و اصراری به انتخاب یک رشته خاص برای دانش‌آموزان وجود ندارد تنها این احتمال وجود دارد همانطور که به توازن دانش‌آموزان در رشته‌های مختلف در مدارس دولتی می‌شود، در برخی مدارس غیر دولتی اهتمام نباشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول