اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

دولت سیزدهم انقلابی و از جنس دولت رجایی است

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: باید دولت‌مردانی از جنس رجایی و باهنر داشته باشیم که دولت سیزدهم انقلابی و از جنس همان دولت رجایی است که آرزوی توفیقات فراوان داریم.

دولت سیزدهم انقلابی و از جنس دولت رجایی است

به گزارش خبرگزاری فارس فارس شهرستان ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی امروز در خطبه‌های نماز جمعه ساری، اظهار کرد: معنا و اساس نظام حقوقی حق خداوند بر انسان است که تمام حقوق دیگر روی این حق برنامه‌ریزی شود.

وی با قدردانی از خدمات دولت‌ها طی بیش از ۴ دهه گذشته انقلاب اسلامی، افزود: روح مطهر شهیدان رجایی و باهنر از بعضی از دولت‌مردان دولت‌ها راضی نباشد؛ چرا که آنگونه که باید به توصیه‌های ولایت و دغدغه‌های مردم توجه نکردند و آن همت را نداشتند. 

نماینده ولی فقیه در مازندران اضافه کرد: باید دولت‌مردانی از جنس رجایی و باهنر داشته باشیم که دولت سیزدهم انقلابی و از جنس همان دولت رجایی است که آرزوی توفیقات فراوان داریم.

محمدی‌لائینی با اشاره به جریان کودتای ۲۸ مرداد، تصریح کرد: کودتای آمریکایی انگلیسی که دولت مصدق را سرنگون و نوکر و مزدور خودشان را روی کار آوردند به این کودتا دو نگاه می‌توان کرد.

وی ادامه داد: آمریکا با کودتای نظامی مجددا شاه را بر ایران تحمیل کرد پس نگاه اول این است که این کودتا یک دولت مردمی را سرنگون و یک دولت آمریکایی را به جایش برقرار کردند. 

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: انقلاب اسلامی آمده مهندسی معکوس کرده دولت دست‌نشانده نوکر و مزدور آمریکا و انگلیس را سرنگون و دولت انقلابی را مستقر و برقرار کرده است. 

محمدی‌لائینی ادامه داد: از نگاه مقام معظم رهبری طی ۶۰ سال گذشته از کودتای ۲۸ مرداد تاکنون هرجا که به آمریکا اعتماد کردند ضربه خوردند و ماجرای کودتای ۲۸ مرداد تکرار خواهد شد. 

وی افزود: مقام معظم رهبری از این زاویه نگاه کردند دلیل ضربه خوردن اعتماد به آمریکا بود در غیر این صورت این کلاه سر مصدق و دولتش نمی‌رفت. 

نماینده ولی فقیه در مازندران تصریح کرد: می‌بینیم برخی از مسؤولان طی سال‌های گذشته به آمریکا اعتماد داشتند و دعوت‌شان در کنار آمریکا بودن و نظم جهانی سیاسی پذیرش آمریکا و در کنار آمریکا رشد کردن را در سر داشتند.

محمدی‌لائینی اضافه کرد: باید بدانیم اعتماد به آمریکا درست نیست و باید دوستان و دشمنان واقعی خودمان را بشناسیم و به دشمنان اعتماد نکنیم. 

محمدی‌لائینی اظهار کرد: همان ‌گونه که سندهای بالادستی داریم که برای ما مرجع است ما خانه‌های بالادستی داریم که آن مسجد است و هم متعلق به خداوند و هم مردم است. 

وی تصریح کرد: توصیه دینی ما این است که باید دور و بر مسجد باشیم و مسجد باید قلب شهر باشد و برای همه الگو باشد و نباید مساجد غریب بماند.

محمدی‌لائینی با بیان اینکه بزرگی را باید از خدا بخواهیم نه از پست و مقام و تملق این و آن، اضافه کرد: اگر باتقوا باشیم، بزرگ می‌شویم. 

وی بیان کرد: شهدا زنده هستند اما غیر از زنده بودن یک ویژگی دیگر دارند و آن اینکه حاضر هستند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر ضرورت داشتن تقوا، افزود: تقوا به انسان بزرگی و کرامت می‌بخشد، انسان بی‌مقدار خاکی را افلاکی و عرشی می‌کند. 

محمدی‌لائینی یادآور شد: رمز رسیدن به مقام و منزلت شهدا تقوا است که همه شما را به تقوا سفارش و توصیه می‌کنم. 

وی در پایان گفت: رسیدن به مقامات و فیوضات با آرزوی تنها محقق نمی‌شود و مستلزم راهکار عملی است که راهکارش تقوا است. 

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول