اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

وجود یک فرمانده میدانی برای هماهنگی راهپیمایی اربعین ضروری است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان به مشکلات موجود برای هماهنگی برای ساماندهی امور زائران اربعین اشاره کرد و گفت: لازم است برای این امور یک فرمانده میدانی تعیین شود.

وجود یک فرمانده میدانی برای هماهنگی راهپیمایی اربعین ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سعید احمدی با تاکید بر ضرورت تعیین فرمانده میدانی در راستای هماهنگی مسؤولان برای ارائه خدمات بهتر به زائران اربعین گفت: زائران معمولاً برای هنگام رفت مشکل آنچنانی ندارند، ولی در موقع برگشت به دلیل خستگی ناشی از سفر مواجه هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان از پیش‌بینی ارائه خدمات فرهنگی به زائران اربعین از جمله کودکان و نوجوانان توسط تبلیغات اسلامی خبر داد و گفت: این سازمان مبلغ هم در ایام اربعین به عراق اعزام خواهد کرد.

وی به مشکلات موجود برای هماهنگی برای ساماندهی امور زائران اربعین اشاره و تاکید کرد و گفت: لازم است برای این امور یک فرمانده میدانی تعیین شود.

در ادامه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان به اعزام ماشین‌آلات سبک و سنگین به مرز برای فراهم کردن امکانات اولیه برای اعزام زائران اربعین اشاره کرد و گفت: در این راستا این اداره کل ۴۰۰ دستگاه خودروی سواری و ۱۳۱ دستگاه اتوبوس را برای ارائه خدمت به زائران اربعین پیش‌بینی کرده است.

محسن قزوینیان با تاکید بر اینکه اعزام به صورت کاروانی برای کنترل و ساماندهی زائران بهتر از اعزام‌های انفرادی است، افزود: جلوگیری از استفاده از خودروهای ناایمن برای اعزام زائران، ارتقای سطح بیمه در راستای افزایش ایمنی سفر و در نهایت مشخص شدن مسیرهای رفت و آمد زائران از جمله مواردی است که می‌تواند مسؤولان را در ارائه خدمات بهتر به زائران اربعین یاری کند.

وی پیش‌بینی کارت سوخت آزاد در پمپ بنزین‌ها، پیش‌بینی سهمیه سوخت برای رانندگان حمل و نقل عمومی در راستای تشویق آنها به همکاری و حل مشکل مسدود بودن کارت‌های هوشمند برخی از رانندگان از دیگر پیشنهادهای ارائه شده برای تسهیل امور زائران اربعین است.

در ادامه معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان هم با تاکید بر لزوم هماهنگی برای ارائه خدمات به زائران اربعین گفت: در این موضوع هم تاکید بر پیشگیری به جای درمان است از این رو باید پیش‌بینی‌های لازم برای مواجهه مشکلات احتمالی انجام شود.

مشهود تقیلو به مشکلات موجود در ارسال دارو در ایام اربعین سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: هرچند این مشکل باید به صورت کشوری پیگیری شود ولی راهکارهایی به صورت مطمئن برای پیشگیری از بروز مشکل باید پیش‌بینی شود.

وی از راه‌اندازی کلینیک شبانه روزی برای ارائه خدمات درمانی به زائران اربعین خبر داد و گفت: پیش‌بینی تجهیزات سرمایشی برای کانکس‌های حامل دارو هم باید لحاظ شود.

معاون عمرانی استاندار زنجان به مسائل مطرح شده در مورد حمل و نقل و مشکلات ناشی از آن در ایام اربعین اشاره کرد و افزود: حمل و نقل در ایام اربعین یک موضوع اقتصادی است، چرا که به غیر از حمل و نقل همه خدمات در ایام اربعین رایگان است.

شعاعی به خدمات ارائه شده در ایام اربعین به زائران در حوزه حمل و نقل اشاره تصریح کرد: به نظر موضوعیت ثبت‌نام در سامانه سماح از بین رفته است چرا که حذف ویزا این انگیزه را از زائران خواهد گرفت.

انتهای پیام/73004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول