اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

مدت زمان معطلی بیماران در صف پزشک متخصص چقدر است؟

یک نماینده مجلس ضمن اشاره به مدت زمان معطلی بیماران در صف پزشک متخصص، گفت: به دلیل کمبود پزشک متخصص، معاینه بیمار توسط پزشکان در کمتر از پنج دقیقه انجام می‌شود.

مدت زمان معطلی بیماران در صف پزشک متخصص چقدر است؟

هادی بیگی‌نژاد نماینده مردم ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس با بیان اینکه در حال حاضر در اکثر شهرهای کشور و در بسیاری از رشته‌های تخصصی با کمبود پزشک مواجه هستیم، اظهار داشت: در این راستا کمبود پزشک متخصص بانوان بیشتر از سایر رشته‌ها احساس می‌شود، در واقع پزشک معالج خانم در کشور کم است، این در حالی است که بانوان راحت‌تر می‌توانند بیمارهای مختلف خود را با پزشک خانم در میان بگذارند.

وی ضمن اشاره به شلوغی مطب‌ها و نوبت دهی طولانی پزشکان گفت: به دلیل کمبود پزشک متخصص در برخی رشته‌ها، بیماران مجبورند حداقل سه ماه و حداکثر یک سال در صف انتظار معاینه پزشک متخصص بمانند.

بیگی‌نژاد با بیان اینکه مدل حکمرانی وزرات بهداشت به گونه‌ای است که پاسخگوی نیازهای جامعه امروز ما نیست، ‌‌‌‌‌اذعان کرد: ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌در واقع کمبود پزشک بخشی مربوط به تعارض منافع است و بخش بزرگ‌تر آن  مربوط به ضعف مدل حکمرانی و اداره کشور در قسمت اجرایی وزرات بهداشت است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمبود پزشک سبب از دست رفتن هزینه و زمان مردم می‌شود، عنوان کرد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به دلیل کمبود پزشک متخصص معاینه پزشکان در کمتر از پنج  دقیقه انجام می‌شود.

بیگی‌نژاد در ادامه در خصوص معاینه حداکثر پنج دقیقه‌ای پزشکان گفت: آیا پزشک مورد نظر وجدان، ایمان، ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تعهد کاری ندارد که حداکثر ۵ دقیقه وقت برای بیمار خود می‌گذارد؟ به نظر من این کمبود معاینه و‌ وقت مصداق عینی دزدی است.

این نماینده مجلس یازدهم با بیان اینکه پیری جمعیت در آینده باعث می‌شود که نیاز مردم به حوزه بهداشت و درمان افزایش یابد، ‌‌‌‌‌‌ابراز کرد: اگر این روند ادامه پیدا کند، به طور قطع در آینده نه چندان دور با آسیب‌ها و مشکلات بی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شماری مواجه خواهیم شد.

انتهای پیام/                                  

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول